علل سخت زایی (عسر ولادت‏)
بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی ....................پیامبر اکرم(ص):لايَستَغنِي أهلُ كُلِّ بَلَدٍ عَن... طَبيبٍ بَصيرٍ ثِقَةٍ. .....مردم هيچ شهرى از پزشکِ بصيرِ مورد اعتماد بى نياز نيستند. ...............................بحارالانوار،ج75،ص235
عینک آفتابی مارک با گارانتی" >عینک آفتابی مارک با گارانتی
عینک آفتابی ریبن" >عینک آفتابی ریبن
فروشگاه خرید ساعت دیواری" >فروشگاه خرید ساعت دیواری
فروشگاه اینترنتی" >فروشگاه اینترنتی
هاست ویندوز Plesk" >هاست ویندوز Plesk
عینک آفتابی مردانه" >عینک آفتابی مردانه
ظرفشوی واشن برایت" >ظرفشوی واشن برایت
خرید مونوپاد" >خرید مونوپاد
خرید ساعت دیواری فانتزی" >خرید ساعت دیواری فانتزی
گن لاغری" >گن لاغری
پایه عکاسی مونوپاد" >پایه عکاسی مونوپاد
نینجا والت" > نینجا والت
دستگاه فر موی مک استایلر" >دستگاه فر موی مک استایلر
پایه عکاسی مونوپاد" > پایه عکاسی مونوپاد
فانی بافت خرید" >فانی بافت خرید
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید ساعت دیواری" >خرید ساعت دیواری
پاور بانک" > پاور بانک
واکر کودک" >واکر کودک
مونوپاد" >مونوپاد
شارژر همراه پاور بانک" >شارژر همراه پاور بانک
تی شرت محرم" >تی شرت محرم
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید هاست لینوکس" >خرید هاست لینوکس
شارژر همراه" >شارژر همراه
بهترین گیرنده دیجیتال " > بهترین گیرنده دیجیتال
فروشگاه تی شرت محرم" > فروشگاه تی شرت محرم
هات بانز" > هات بانز

آمار مطالب

کل مطالب : 271
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 112
باردید دیروز : 2
بازدید هفته : 375
بازدید ماه : 2552
بازدید سال : 5773
بازدید کلی : 109628

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی و آدرس teb1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 112
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 375
بازدید ماه : 2552
بازدید کل : 109628
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


(دريافت کد ساعت)<

br>
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 28 مهر 1393
نظرات

یکى: چاقی زن و کوچکی رحم و تنگی مسیر زایمان به دلیل عدم اتساع دهانه رحم تا حد لازم، و ضعف دافعه (که از عدم پیشرفت زایمان چنان که مورد انتظار است می توان فهمید).

 

علاج: روغن بنفشه و زنبق و زیت و پیه مرغ و بطّ و مغز ساق گاو بر شکم و پشت بمالند. و بابونه و شبت و مرزنگوش و اکلیل الملک در آب بجوشانند و زن حامله را در آن بنشانند چنان‏که آب تا ناف باشد. و مشک طرامیشع(پونه کوهی) و پرسیاوشان بجوشانند و نبات آمیخته بنوشانند. و به شونیز و جندبیدستر و کندش تحریک عطسه کنند و چون عطسه آمدن گیرد، دهان و بینى زن حامله را بگیرند تا فشار عطسه به سمت درون میل کند و به اخراج جنین مدد دهد. و سُم اسب و استر و خر دود کردن نفع دارد. و شورباى مرغ چاق نوشیدن مفید است.

 

دوم، آنکه هواى سرد یا برودتى موجب فشردگی و بسته ماندن دهانه رحم شود. که آن را از وجود سرما و فشردگی دهانه رحم توان دانست.

 

علاج: به حمّام گرم برند و در آب نیم گرم سبک نشانند و روغنهای گرم و ملین و مرطوب کننده بمالند و به عسل فرزجه(شیاف واژینال) سازند.

 

سوّم، آنکه ضخیم بودن مشیمه سبب سختی زایمان شود. باید دانست که مشیمه پرده‏ایست که در رحم اطراف جنین جهت حفظ آن ایجاد مى‏شود و زمان زایمان جنین با حرکات قوى خود، این پرده را می شکافد و از آن بیرون می آید و به دنبال جنین مشیمه بیرون می آید؛ پس اگر این پرده خیلی ضخیم باشد و زود شکافته نشود، باید برای آن چاره ای کنند تا جنین از فشار انقباضات زایمانی و عدم پیشرفت زایمان هلاک نشود و در گذشته بسیاری از مادران و جنینها به همین سبب هلاک شده اند.

 

علاج: باید مشیمه را با دست چپ بکشند و با دست راست با رعایت نظافت آن را پاره کنند و همچنین ضروری است که در زمان انجام این کار برای جلوگیری از فشار به جنین و مادر، زن حامله را تشویق به زور زدن ننمایند و او را استراحت دهند.

 

نکته: تصمیم درست جهت زنان حامله به خصوص آنها که سخت زا هستند این است که وقتی آثار وضع حمل پدید آید به حمّام گرم برند. سپس آب گرم بر سر او بسیار ریزند و در آبزن نشانند و روغن مالی(تدهین) نمایند. بعد او را وابدارند تا قدری قدم بزند و سپس بر قدم‏ها نشیند(شبیه حالت نشستن در توالت ایرانی) خود را ناگهانی به سمت بالا بکشد و چند نوبت چنین کند.

 

آن‏گاه قابله لعاب تخم کتان یا روغن کتان یا روغن بادام یا شیره کنجاره بادام یا پیه بط یا پیه مرغ را با روغن بنفشه بیامیزد و در دهانه رحم بمالد و در وى چکاند. و زن باید پیش از غلبه درد، خود را از ادرار و مدفوع خالى کند و اگر دچار یبوست بود با حقنه نرم در حمّام دفع را برای او هموار نمود.

 

همچنین باید از چند روز پیش‏تر به شورباى چرب و نرم قناعت کند و غذا کمتر مصرف کند، و از آب سرد و ترشى‏ها و سردى‏ها حذر نماید و در مسکن گرم سکونت ورزد و به هیچ وجه سردى‏ها به قسمت پایین بدن نرساند. و زمانی که درد زایمان شروع گردد صبر نماید و فریاد نزند و آرام باشد و قدم بزند یا روی دو پا بنشیند و هرگاه احساس فشار به کف لگن نمود زور بزند و زمانی که فشار به کف لگن قطع شد زور نزند و استراحت کند تا شروع فشار دوباره به کف لگن. و این معجون را که اکثر اطبا مجرّب گفته‏اند به کار دارد؛ صفت آن: جندبیدستر و میعه، هر یک مثقالى؛ دارچینى و ابهل، هر یک نیم مثقال کوفته و بیخته به عسل بسرشند و به قدر حاجت در آب یا در ماء العسل گرم حل کرده بخورند.

 

چهارم، آنکه حرارت هوا و مزاج سبب سخت زایی شود و این حالت از وجود گرمى و فقدان دیگر اسباب معلوم شود.

 

علاج: روغن بنفشه و صندلین و گلاب بر شکم و پشت بمالند. آب انارین با ترنجبین بنوشانند. از عوامل ایجاد حرارت(اعم از داروهای گرم و ...) احتراز فرمایند و به جاى معتدل بدارند. و در این صورت، تدابیر مسخنه(گرم کننده) مذکوره همه منع است.

 

نکته: تعدادی از ادویه هستند که بالخاصیّت در سخت زایی سود دارند:

 

- سنگ مغناطیس به دست چپ گرفتن و بسد به زانوى راست بستن مفید است.

 

- اگر چهار مثقال پوست خیارشنبر نرم بکوبند و بپزند و به شربت بنفشه یا نخوداب بنوشانند، سریعا اخراج جنین و مشیمه کند و مجرّب است. و اگر آن را کوفته و بجوشانند و آب آن بخورانند همین عمل کند.

 

- دارچینى خوردن، زادن را آسان کند.

 

- حلتیت با جندبیدستر آمیخته عظیم الاثر است.

 

- از مداومت بر بوئیدن عطرها، زنان حامله را بازدارند؛ به خصوص زمان وضع حمل؛ چرا که باعث سختی زایمان می شود.

 

توجه: سلخ الحیّه یعنى پوست مار در زیر فرج دود کردن در اخراج جنین مجرّب است امّا نشاید استعمال کرد؛ بهر آنکه گاه باشد که از ردائت خود جنین را هلاک سازد.

 

نکته: هرگاه طلق (درد زایمان) تا چهار روز پیوسته بماند، احتمال مرگ جنین بسیار بالا می رود و باید سریعا از آن پیشگیری کرد.


تعداد بازدید از این مطلب: 2944
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود