آیا می دانید
بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی ....................پیامبر اکرم(ص):لايَستَغنِي أهلُ كُلِّ بَلَدٍ عَن... طَبيبٍ بَصيرٍ ثِقَةٍ. .....مردم هيچ شهرى از پزشکِ بصيرِ مورد اعتماد بى نياز نيستند. ...............................بحارالانوار،ج75،ص235
عینک آفتابی مارک با گارانتی" >عینک آفتابی مارک با گارانتی
عینک آفتابی ریبن" >عینک آفتابی ریبن
فروشگاه خرید ساعت دیواری" >فروشگاه خرید ساعت دیواری
فروشگاه اینترنتی" >فروشگاه اینترنتی
هاست ویندوز Plesk" >هاست ویندوز Plesk
عینک آفتابی مردانه" >عینک آفتابی مردانه
ظرفشوی واشن برایت" >ظرفشوی واشن برایت
خرید مونوپاد" >خرید مونوپاد
خرید ساعت دیواری فانتزی" >خرید ساعت دیواری فانتزی
گن لاغری" >گن لاغری
پایه عکاسی مونوپاد" >پایه عکاسی مونوپاد
نینجا والت" > نینجا والت
دستگاه فر موی مک استایلر" >دستگاه فر موی مک استایلر
پایه عکاسی مونوپاد" > پایه عکاسی مونوپاد
فانی بافت خرید" >فانی بافت خرید
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید ساعت دیواری" >خرید ساعت دیواری
پاور بانک" > پاور بانک
واکر کودک" >واکر کودک
مونوپاد" >مونوپاد
شارژر همراه پاور بانک" >شارژر همراه پاور بانک
تی شرت محرم" >تی شرت محرم
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید هاست لینوکس" >خرید هاست لینوکس
شارژر همراه" >شارژر همراه
بهترین گیرنده دیجیتال " > بهترین گیرنده دیجیتال
فروشگاه تی شرت محرم" > فروشگاه تی شرت محرم
هات بانز" > هات بانز

آمار مطالب

کل مطالب : 271
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 205
باردید دیروز : 103
بازدید هفته : 569
بازدید ماه : 2746
بازدید سال : 5967
بازدید کلی : 109822

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی و آدرس teb1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 205
بازدید دیروز : 103
بازدید هفته : 569
بازدید ماه : 2746
بازدید کل : 109822
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


(دريافت کد ساعت)<

br>
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

آیا می دانید که این همه تبلیغات برای مصرف امگا3 جنبه تجاری داشته و بدن نیازبه امگا3 به این حد ندارد

تبلیغات و قرص های شیمیایی رنگارنگ که حاوی امگا 3 بوده و به اصطلاح امروزی غنی شده می باشند بیش از آن که جنبه طبی داشته باشد جنبه تجاری داشته و در واقع یک تب تجاری است که بازار دارویی دنیا را گرفته است و شاید چند صباحی دیگر، تحقیقات جدید مطالب مخالف این را ثابت کنند، همان گونه که در متاآنالیزهای جدید ثابت شده که کسانی که مصرف مکمل های ویتامینی را به طور دایم داشته اند، طول عمر کوتاه تری داشته اند.
اگر ما یک تغذیه سالم و معمول از همه فراورده های غذایی داشته باشیم، امگا 3 را هم به اندازه کافی دریافت خواهیم کرد و هیچ انسانی نیاز به این دوز از امگا 3 که تبلیغ می شود و در بازار است، ندارد.
امگا 3 در ماهی، گردو و خشکبار وجود دارد.
پس همان بهتر که به روش تجربه شده اعتدال خودمان پیش برویم.


 
 آیا می دانید که بجای تجویز داروهای شیمیایی و حتی طبیعی، غذا درمانی اولین گام در درمان می باشد!

 متاسفانه آمارها نشان می دهد که کشور ایران بالاترین رتبه سرانه مصرف دارو در جھان را دارد.
اگرچه به اعتقاد طب امروز مصرف دارو از مهم ترین ارکان درمان بیماری ها است، ولی مصرف غیر منطقی دارو علاوه برعدم درمان بیماری باعث ایجاد عوارض دارویی در طولانی مدت می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده، هر ایرانی سالانه  339 عدد دارو مصرف می کند که بیش از استاندارد جهانی است.
همچنین بر اساس این تحقیقات، ایرانی ها 10 تا 15 درصد مجموع داروهای کشور را بدون مشورت با پزشک مصرف می کنند و مُسکن ها، قطره های چشمی و آنتی بیوتیک ها بیشترین میزان مصرف خودسرانه را به خود اختصاص می دهند.
برخی از بیماران نیز از پزشکان تقاضای نوشتن داروی فراوان دارند و هر پزشکی که دارو کمتر تجویز کند از منظر آنان، پزشکی نابلد است.

از دیدگاه محمّد زَکَریای رازی طبیب گرانقدر طب سنتی ایران در قرن سوم، درمان مرض و رفع کسالت ابتدا باید با استفاده از غذای مناسب صورت گیرد، اگر علاج واقع نشد غذای دوایی و بعد از آن دوای غذایی و در نهایت کار در صورت عدم بهبودی، از دوای مطلق استفاده شود.
خیلی از مشکلات افراد عصر ما بخاطر طبیعت و ابدان ضعیفشان است که عمدتاً با یک اصلاح غذایی و یا نهایت مصرف غذای دوایی خیلی از مشکلاتشان حل می شود و نیازی به دادن این همه دواهای شیمیایی با این همه عوارض و همچنین داروهای گیاهی نیز نمی باشد ولی زندگی های صنعتی متاسفانه مردم را طالب مصرف دارو برای درمان سریع بیماری هایشان کرده است.
رعایت تدابیر حفظ الصحه و دانستن این که چه کسی، چه چیزی را به چه مقدار و چگونه استفاده نماید، باعث پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها و شکایات حاد و مزمنی می شود که افراد برای مدت مدیدی با آن دست به گریبانند.
مواد غذایی مورد استفاده مان را از نظر طبیعت شان بشناسیم و مصلحات آنها را به خاطر بسپاریم تا با دقت و تعقلی که خودمان در مورد غذایمان اعمال می کنیم، حافظ سلامت خود و خانوداه مان باشیم:
 
" فَلْيَنْظُرِ الإنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ " (سوره عبس، آیه 24) " انسان باید به غذای خویش بنگرد "

 
 آیا می دانید که چای سبز در پیشگیری از سرطان سینه بی‌تاثیر است!

 ژاپنی ها در تحقیقی جدید نشان دادند که ارتباط بین مصرف چای سبز و خطر سرطان پستان در زنان ژاپنی که عادت به مصرف چای سبز دارند دیده نمی شود. تاکنون تصور بر اثرات مفید این نوع چای بوده است.(1)

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، موتوکی ایوازاکی، ‌متخصص مرکز ملی سرطان ژاپن در توکیو و دستیارانش اطلاعات حاصل از مرکز بهداشت عمومی ژاپن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
این اطلاعات تقریبا مربوط به 54 هزار زن می‌شد که در مورد میزان مصرف روزانه چای سبز از آنها پرسش‌هایی بعمل آمده بود. حدود 12 درصد از آنها کمتر از یک فنجان در هفته چای سبز می‌نوشیدند و 27 درصد نیز روزانه پنج فنجان یا بیشتر از این نوشیدنی استفاده می‌کردند.
به گزارش سایت تخصصی وب هلث نیوز، این متخصصان با بررسی نتایج آزمایش‌ها و نظرسنجی‌ها متوجه شدند که مصرف چای سبز در کاهش احتمال بروز سرطان سینه تاثیری ندارد.

 
 آیا می دانید که چرا ماهی های داخل تنگ پس از مدتی می میرند یا از آب بیرون می پرند و خودکشی می کنند:

 امروزه مخصوصاً در سر سفره های هفت سین در بهار، ماهی های کوچک قرمز در تنگ های بلورین درون خانه های ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارند. نکته ای که قابل توجه است مرگ و میر زود هنگام این ماهی ها و یا حتی بیرون پردیدن آنها از تنگ ها و ظروف آب می باشد، که چیزی شبیه خود کشی است. این سوال در ذهن شکل می گیرد که علت این که ماهی ترجیح می دهد از بهترین مامن و ماوای خود یعنی تنگ آب بيرون بپرد و خودکشی کند چیست؟
جالب است بدانید که علت این امر چیزی نیست جز کلر یا همان وایتکس موجود در آب های لوله کشی مورد استفاده در منازل.

درست است که کلر از لحاظ بهداشتی میکروب ها را از بین می برد؛ ولی خطر بیشتر آن این است که ما میکروب ها را از بین می بریم و به جای آن سم به مردم می دهیم؛ ولی حیوانات طاقت این سم را ندرند و تحمل چنین چیزی را نمی کنند و چون آب تنگ هایشان آلوده و سخت سمی است، مرگ را به زندگی ترجیح می دهند و از تنگ بیرون می پرند و یا اکثراً زود می میرند، مگر آن دسته از ماهی ها که در حوض های پارک ها ریخته می شوند که حاوی آب چاه بدون کلر می باشند، که امیدواریم روزی شاهد اجرای راهکاری باشیم تا بدون این که این سم را به مردم بدهند، آب سالم را در اختیار هم وطنان عزیز بگذارند.
در این خصوص دیده می شود که پزشکانی که با زالو سروکار دارند، بعضاً شاهد مرگ تعداد زیادی از زالوها قبل از مصرف بودند که با بررسی به عمل آمده متوجه شدند علت آن، شستشوی زالوها با آب کلردار لوله کشی ای بوده است که جهت تمییز نگهداشتن زالوها آن ها را می شستند و اگر هم کلری که به آب زده باشند تازه تر و اول وقت باشد، بیشتر می میرند که درک این نکته باعث شد، مشکلی از پزشکان مورد نظر مرتفع گردد.

 
 
آیا می دانید که خوردن هندوانه در شب یلدا و زمستان مضر می باشد!
 
در گذشته که امکانات انبارداری و حمل و نقل و کاشت میوه های گلخانه ای وجود نداشت، میوه هر فصلی در همان فصل تولید و عرضه می گردید. ولی متاسفانه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی بجای استفاده بهینه از این فن آوریهای روز و ابزارهای نوین در راستای تحقق اهداف عالیه بشر، صرفاً برای کسب درآمدهای سرسام آور، میوه ها، صیفی جات و محصولات کشاورزی مخصوصاً محصولات وارداتی با انواع سموم شیمیایی و بعضاً گلخانه ای تهیه، با انواع نگهدارنده های شیمیایی انبار کرده و در همه فصول در سطح وسیع عرضه می گردد.
در حالیکه در طب سنتی مصرف میوه های فصل هر منطقه برای افراد آن منطقه مفید دانسته و توصیه شده است.
یکی از بدترین مواردی که فقط چند ده سال است به عنوان رسمی غلط در آمده است، خوردن هنداونه در شب یلدا می باشد در حالیکه در قدیم طبق سفارش حکما در شبهای طولانی زمستان، خوردن انار، کدو حلوایی، آجیل و خشکبار گرم و محصولات فصل زمستان مرسوم بوده است.
هندوانه دارای مزاج سرد و تر است و میوه فصل تابستان محسوب می شود. مزاج فصل زمستان سرد و تر است لذا خوردن این میوه در فصل سرما و بدتر از آن در چله زمستان و آنهم در شب (که خود شب هم دارای مزاج سرد و تر است) کاری کاملاً اشتباه می باشد.
این کار قطعاً باعث غلبه بلغم در افراد می گردد و برای بدن بیماری و عوارضی را به همراه خواهد داشت. مخصوصاً برای افراد با مزاج بلغمی یا سالمندان که بیشتر بلغم آنها را اذیت می کند.
اگر با هر توجیهی در شب یلدا هندوانه خوردید حتماً از آجیلهای گرم شب یلدا مثل گردو، پسته و بادام و کشمش به مقدار فراوان میل کنید که از آثار سردی هندوانه بکاهد.
در قدیم حکما برای نگهداری میوه ها نیز تدابیر و اصول مفید برای سلامتی را مد نظر داشتند. مثلاً انگور را تبدیل به کشمش و مویز می کردند و در فصل پاییز که دارای طبع سرد و خشک است مصرف کشمش که دارای مزاج گرم و تر است را توصیه می کردند و در فصل زمستان که دارای طبع سرد و تر است مصرف مویز که دارای تری و رطوبت بخشی کمتری نسبت به کشمش است را توصیه می کردند.
معمولاً افراد در مهمانی های شب چله پرخوری می کنند، توصیه می شود شامتان را در اول شب و با حجم کمتر میل کنید تا با مصرف سایر پذیرایی های شب چله دچار عوارض پرخوری نشوید.


تعداد بازدید از این مطلب: 3262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود