بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی ....................پیامبر اکرم(ص):لايَستَغنِي أهلُ كُلِّ بَلَدٍ عَن... طَبيبٍ بَصيرٍ ثِقَةٍ. .....مردم هيچ شهرى از پزشکِ بصيرِ مورد اعتماد بى نياز نيستند. ...............................بحارالانوار،ج75،ص235
عینک آفتابی مارک با گارانتی" >عینک آفتابی مارک با گارانتی
عینک آفتابی ریبن" >عینک آفتابی ریبن
فروشگاه خرید ساعت دیواری" >فروشگاه خرید ساعت دیواری
فروشگاه اینترنتی" >فروشگاه اینترنتی
هاست ویندوز Plesk" >هاست ویندوز Plesk
عینک آفتابی مردانه" >عینک آفتابی مردانه
ظرفشوی واشن برایت" >ظرفشوی واشن برایت
خرید مونوپاد" >خرید مونوپاد
خرید ساعت دیواری فانتزی" >خرید ساعت دیواری فانتزی
گن لاغری" >گن لاغری
پایه عکاسی مونوپاد" >پایه عکاسی مونوپاد
نینجا والت" > نینجا والت
دستگاه فر موی مک استایلر" >دستگاه فر موی مک استایلر
پایه عکاسی مونوپاد" > پایه عکاسی مونوپاد
فانی بافت خرید" >فانی بافت خرید
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید ساعت دیواری" >خرید ساعت دیواری
پاور بانک" > پاور بانک
واکر کودک" >واکر کودک
مونوپاد" >مونوپاد
شارژر همراه پاور بانک" >شارژر همراه پاور بانک
تی شرت محرم" >تی شرت محرم
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید هاست لینوکس" >خرید هاست لینوکس
شارژر همراه" >شارژر همراه
بهترین گیرنده دیجیتال " > بهترین گیرنده دیجیتال
فروشگاه تی شرت محرم" > فروشگاه تی شرت محرم
هات بانز" > هات بانز

آمار مطالب

کل مطالب : 271
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 111
باردید دیروز : 153
بازدید هفته : 264
بازدید ماه : 1050
بازدید سال : 4271
بازدید کلی : 108126

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی و آدرس teb1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 111
بازدید دیروز : 153
بازدید هفته : 264
بازدید ماه : 1050
بازدید کل : 108126
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



(دريافت کد ساعت)<
br>
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سلامی
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات
تاثیر شگرف تغذیه در نوزادی بر بروز چاقی در بزرگسالی

 

 

تاثیر شگرف تغذیه در نوزادی بر بروز چاقی در بزرگسالی

 

طی دهه گذشته چاقی در سراسر جهان افزایش چشمگیری داشته است و این در حالی است که تغذیه جمعیت های مختف الگوی کم چرب پیدا کرده است (۳-۱)؛ علت چیست؟

 

یافته های دانشمندان علوم تغذیه مرکز UREN فرانسه، نشان می دهد که استفاده از ترکیبات غذایی غنی از پروتئین در نوزادان می تواند باعث افزایش وزن آنها در سن کودکی شود (۴). نتیجه آخرین پژوهشهای آنان نشان می دهد که در صورتی که تغذیه نوزاد در دو سال اول زندگی حاوی چربی های سالم باشد، می تواند از بروز چاقی در سنین بزرگسالی جلوگیری کند! به عبارت دیگر احتمال چاقی در افرادی که در سنین اولیه زندگی تغذیه کم چرب داشته باشند، افزایش می یابد(۵). تغذیه می­تواند بصورت مستقیم با تغییر موازنه تولید انرژی بدن یا بصورت غیرمستقیم با واسطه هورمون های تنظیم کننده وزن بدن با کمک مکانیسم های اپی ژنتیک بر روی توده بدنی تاثیرگذار باشد. مقاومت به لپتین (مهمترین هورمون تنظیم کننده چربی بدن) یکی از مکانیسمهای مهمی است که با واسطه آن تغذیه در دوران نوزادی می تواند در شکل گیری توده چربی بدن موثر باشد (۵).

 

بر پایه معیار سازمان غذا و کشاورزی (FAO) پنجاه درصد، انرژی نوزاد در ۶ ماهه اول نوزادی بایستی از چربی تامین شود و تا سن ۲ سالگی این مقدار به ۳۵% برسد (۶). این در حالی است که امروزه، کودکان چه در کشورهای توسعه یافته و چه در کشورهای در حال توسعه چربی سالم کمتری مصرف می کنند (۷) و این هشداری برای اصلاح الگوی تغذیه و جلوگیری از تبعات آن در بزرگسالی است. متاسفانه امروزه رژیم غذایی پر کربوهیدرات (قند) و با پروتئین زیاد در الگوی غذایی ما وارد شده است و می طلبد که با آگاهی به این موضوع و تغذیه سالم و متناسب، از بروز افزایش وزن و چاقی جلوگیری نموده و راه پیشگیری از بروز بیماریها را در پیش بگیریم.

تعداد بازدید از این مطلب: 2799
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات
آیا می دانید که جایگزین شیر خشک چه بوده است؟

 

آیا می دانید که جایگزین شیر خشک چه بوده است؟

 

 

راستی در دوران زندگی بشر تا چند دهۀ اخیر همگی نوزادان منتظر شیر خشک امروزی بوده اند؟! جایگزین شیر خشک چه بوده است؟

در طبیعت شیر بز شبیه ترین شیر موجود به شیر مادر است. بنابراین در گذشته کودکانی که از نعمت شیر مادر محروم بوده اند و دایه ای هم نبود تا بتوانند شیر انسان را بنوشند، از شیر بز تغذیه می کردند. البته شیر بزی که بزغالۀ او ماده بود را به نوزاد دختر و شیر بزی که بزغاله اش نر بود را به نوزاد پسر می داده اند و بسیار توجه داشتند که بز خیلی از مدت زایمانش نگذشته باشد و به اصطلاح تازه زا باشد؛ حتی گاهی به حیوان گیاهانی می خوراندند تا در شیر او تأثیر کند و بدین وسیله خواص آن گیاه به هر منظوری بسته به نیاز دارویی به طفل منتقل گردد.

تعداد بازدید از این مطلب: 2629
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات
واکسیناسیون و عدم تفاوت در میزان مرگ و میر

 

واکسیناسیون و عدم تفاوت در میزان مرگ و میر

 

 

یک مطالعه بزرگ مبتنی بر جمعیت روی بیش از ۳۰۲۳۴۵۹ فرد / سال، نشان می دهد، صرف نظر از آخرین واکسیناسیون، هیچ تفاوتی در میزان مرگ و میر میان جنس دختر و پسر بعد از انجام واکسیناسیون در کشورهای پیشرفته وجود ندارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 2722
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات
توصیه بهداشتی: بیماری آسم یا تنگی نفس چیست؟ علایم، پیشگیری و درمان آسم

 

 

 

توصیه بهداشتی: بیماری آسم یا تنگی نفس چیست؟ علایم، پیشگیری و درمان آسم

 

 

به بهانه روز جهانی آسم

 

روز جهانی آسم با سازماندهی سازمان جهانی آسم (GINA) هر ساله ۶ می، مصادف با ۱۶ اردیبهشت در راستای همکاری با گروههای مراقبت بهداشتی و مراقبین آسم در جهت افزایش آگاهی نسبت به آسم و بهبود وضعیت مراقبت از آسم در سراسر جهان معرفی شده است.

 

اولین روز جهانی آسم در سال ۱۹۹۸ در بیش از ۳۵ کشور دنیا تکریم شد، در حالیکه جلسه هماهنگی آن در بارسلون/ اسپانیا برگزار شد. بتدریج و در طی سالهای بعد میزان مشارکت سایر کشورها نیز افزایش یافت بطوریکه این روز به عنوان یکی از رویدادهای اساسی در افزایش آگاهی مردم در مورد آسم بحساب می آید. روز جهانی آسم، زمان افزایش سطح آگاهی و اهتمام شهروندان و مسئولان در سطح ملی و جهانی به اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری آسم و اولویت این مساله خطیر بهداشتی و اجتماعی در نظام بهداشت و سلامت کشورهاست. «سلامتی» شاخص مهم عدالت اجتماعی و توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای است و «پیشگیری» هم از مهم ترین عوامل موثر تامین سلامت است.»

 

آسم از جمله بیماری‌های شایعی است که برای تمامی گروه‌های سنی از شیرخوارگی تا کهولت مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. در حال حاضر در حدود ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از این بیماری رنج می‌برند و طی ۲۰ سال اخیر این بیماری در میان گروه‌های سنی مختلف، بخصوص کودکان افزایش چشمگیری داشته است. اگرچه آلرژی بیماری خطرناکی نیست، می‌تواند مشکلات بسیاری را برای بیماران و هزینه زیادی را برای جامعه ایجاد کند و به‌طور کلی کنترل آسم درحین سادگی احتیاج مداوم به کنترل و پیگیری دارد، که ممکن است سال‌ها طول بکشد.

 

امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی از شیوه زندگی روستایی به شهری در دنیای امروز، شاهد گسترش بیماری‌های غیرواگیر و مزمن همچون آسم و آلرژی نسبت به گذشته هستیم. از دهه ۷۰  میلادی به بعد این افزایش در کشورهای توسعه یافته کاملا مشهود است، طوری که هرساله بین ۵  تا ۷  درصد به میزان شیوع آسم افزوده می‌شود.

 

آسم دهمین عامل عمر از دست رفته در ایران شناخته شده است. کشور ما از نظر شیوع آسم جزء کشورهای میانه دنیا محسوب می‌شود اما مسئله مهم این است که این بیماری شایع‌ترین بیماری مزمن در کشور است. آمار شیوع آسم در کشور ما نیز رو به رشد است به نحوی که این میزان بین ۵  تا  ۱۵ درصد در کشور می‌رسد، به عبارت دیگر چیزی در حدود ۵/۶  میلیون نفر در ایران مبتلا به آسم هستند. البته این آمار در کشورهای دیگر جهان متفاوت است، به عنوان مثال در کشورهای آفریقایی میزان شیوع آسم در حدود یک درصد و در کشورهای اقیانوسیه به ۳۵  درصد می‌رسد. آنچه نباید فراموش کنیم این نکته است که بیماری آسم، بیماری مهمی است که ممکن است باعث ناتوانی افراد بشود به نحوی که هم اکنون بین کل بیماریهای شایع در جهان رتبه ۲۵ را از لحاظ سالهای‌ از دست رفته عمر (ناتوانی ناشی از بیماری) را دارد و سالانه بیش از ۱۵  میلیون نفر در جهان به همین علت دچار از کارافتادگی می‌شوند.

 

آسم چیست؟

تعداد بازدید از این مطلب: 2523
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات
جا خوش کردن رسوم جاهلی در سبک زندگی مدرن

 

جا خوش کردن رسوم جاهلی در سبک زندگی مدرن

 

 

ولیمه اهل مصیبت
از امراض اجتماعی و از احکام جاهلیت که مبتلابه جامعه ما شده است، اطعام تشییع‌کنندگان فرد فوت شده است. امام صادق(ع) در این باره می‌فرمایند:«غذا خوردن در نزد اهل مصیبت در اعمال جاهلیت است و آنچه سنت است غذا فرستادن برای اهل مصیبت است، همانطور که پیامبر اکرم(ص) در مورد آل جعفر بن ابی طالب(ع) در هنگامی‌که خبر فوت اورا شنیدند، انجام دادند.»
برگزاری این گونه مجالس در صورتی است که  بیشتر افراد جامعه به اشتباه بودن آن واقف هستند، اما خانواده متوفی به خاطر مراعات عرف و رسم اشتباه جامعه از روی اضطرار این گونه مجالس را برپا می‌نمایند. آیا بهتر نیست به‌جای این‌همه هزینه برای بازماندگان فوت شده به همان روش صحیح و ساده اسلام برگردیم.

 

تبرج
خودآرایی زنان در جاهلیت دوم، متناسب تبرج زنان در جاهلیت اول است و قرآن کریم زنان را از این عمل ناروا نهی نموده است:
“وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّهِ الْأُولى؛ و خود را مانند خودآرایی زنان در عصر جاهلیت اول نیارایید.”
متاسفانه امروزه هیچ ابایی از مظاهر خودآرایی و دنباله روی از غرب و تبلیغات و افکار مبتذلی که ظاهر آن رعایت حقوق زن و موضوعات مرتبط با آن است، وجود ندارد. زیبا سازی همسران برای یکدیگرکاملا آزاد است. زیبایی و آراستگی زن و مرد در جامعه و اجتماع نیز جزء آداب زندگی اسلامی است. اما تبرج خودنمایی و تجمل نمایی است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2576
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات
تولید خمیر مرغ همچنان ادامه دارد

 

تولید خمیر مرغ همچنان ادامه دارد

 

 

تخلفی که با ممنوعیت مهار نشد

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: بعد از ممنوعیت تولید خمیر مرغ توسط وزارت بهداشت باز هم این محصول تولید می شود، زیرا واسطه‌ها مرغ‌های چربی‌دار را خریداری و پس از ذبح غیرمجاز به مراکز تولید فرآورده های گوشتی منتقل می‌کنند.

 

ناصر نبی‌پور شیری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد سرانجام مرغ‌های چربی‌دار (پیر) بعد از ممنوعیت تولید خمیر مرغ از سوی وزارت بهداشت، گفت: قبل از ممنوعیت تولید خمیر مرغ ماهانه حدود ۲ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار  چربی‌دار (پیر، حدود ۸۰ هفته) زیر نظر سازمان دامپزشکی کشتار و برای تبدیل به خمیر مرغ راهی مراکز تولید فرآورده‌های گوشتی مثل سوسیس و کالباس می‌شد.
وی در پاسخ به این سؤال که از زمان ممنوعیت تولید خمیر مرغ که حدود ۸ ماه می‌گذرد، مرغ‌های چربی‌دار (پیر) چه می‌شود، گفت: قاعدتا بخشی از سرمایه تولید‌کنندگان از بین می‌رود، اما بخشی از آن به صورت غیرمجاز کشتار و توسط مراکز تولید فرآورده‌های گوشتی خریداری و به مصرف می‌رسد.
مدرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران اظهار داشت: نباید به دلیل وجود چند نفر متخلف جلوی تولید خمیر مرغ گرفته می‌شد بلکه باید مجازات و از گردونه تولید خارج می‌شدند.
نبی‌پور شیری با بیان اینکه وزارت بهداشت فکر می‌کند که با ممنوعیت تولید این محصول جلوی تخلفات را گرفته است افزود: بعد از ممنوعیت تولید، مشکلات بیشتر شده چرا که قبلا کشتار به صورت بهداشتی و در مراکز زیر نظر سازمان دامپزشکی انجام می‌شد اما الان معلوم نیست که با چه وضعیتی کشتار از مبادی غیرمجاز انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: مرغ پیر به مرغ‌های حدودا ۸۰ هفته اطلاق می‌شود که دیگر برای تخم‌گذاری و تولید تخم‌مرغ مناسب نیستند، ضمن اینکه این مرغ‌ها به دلیل افزایش سن بخشی از وزنشان به چربی تعلق دارد.
نبی‌پور شیری بیان داشت:‌در زمان جنگ مرغ‌های چربی‌دار یا همان مرغ‌های پیر به عنوان مرغ دیرپز یا هلندی به صورت گرم به مردم عرضه و به مصرف خوراکی می‌رسید.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران، اظهار داشت: با توجه به مورد پسند بودن مصرف مرغ چربی‌دار در حال حاضر بخشی از این مرغ‌ها به صورت زنده به هرمزگان، سیستان و بلوچستان و لرستان منتقل و در آنجا به مصرف خوراکی می‌رسد. وی افزود: در روزهای پایانی سال ۹۳ که قیمت هر کیلوگرم مرغ به حدود ۹ هزار تومان رسید در برخی از مناطق تهران این مرغ با قیمت هر کیلوگرم حدود ۳ هزار تومان عرضه شد.
نبی‌پور شیری تصریح کرد: برخی کشورهای آفریقایی و افغانستان به علت پایین‌بودن قیمت مرغ چربی‌دار مصرف‌کننده این نوع مرغ هستند و حتی از ایران تقاضای خرید داشته‌اند اما به دلیل تعلل مسئولان و قوانین سد راه، هم‌اکنون این کشورها خریدار این نوع مرغ از ترکیه هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 2523
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات
مبانی رضایت از زندگی در اسلام

 

مبانی رضایت از زندگی در اسلام

 

 

مبانی رضایت از زندگی هم چون ریشه عمل میکنند. قطعاً بدون ریشه هرگز گل و یا گیاهی به ثمر نمیرسد و به وجود نمیآید، مبانی رضایت از زندگی پایه‌های اصل و اساسی برای رسیدن به رضایت هستند که ماآن‌ها را از دیدگاه قرآن و حدیث مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات
طرز تهیه نخود آب
 

طرز تهیه نخود آب

مواد لازم:
۱-    نخود ۴۰۰ گرم
۲-    پیاز متوسط ۳ عدد
۳-    روغن ۷۵ گرم
۴-    آرد گندم سبوس دار ۱ قاشق غذاخوری
۵-    نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه:
نخود را از شب قبل خیس می کنیم و صاف می کنیم پیازها را خرد می کنیم با روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود

نخودها را به پیاز داغ اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم نمک و فلفل و زردچوبه و ۴ لیوان آب را اضافه می کنیم. شعله را کم کرده و با حرارت ملایم نخودها را می پزیم در آخر که نخودها خوب پخته شد آرد را در نصف استکان آب سرد مخلوط به نخود اضافه می کنیم. بعد از اینکه چند جوش خورد شعله را خاموش می کنیم. این غذا را می‌توانید همراه با آبغوره و یا سرکه میل کنید.

 

فواید:
نخود دارای طبع گرم و خشک است و برای تقویت بنیه یکی از بهترین حبوباتی است  که در غذاهای مختلف و متنوعی در سفره های سنتی ایران جایگاه ویژه ای داشته است در و برای همه سنین سفارش می گردد.
برای تقویت نیروی جنسی و رفع ناباروریها نیز مصرف نخود به اشکال مختلف توصیه می شود به طور مثال به این افراد توصیه می شود روزی یک لیوان آب نخود تهیه و میل کنند. برای اینکار نخود را شب در آب خیس کنند و صبح آب آنرا صاف نموده و آن آب را با کمی عسل شیرین نموده و میل کنند. خود نخود را نیز پس از خیس خوردن می توانند خام یا پخته میل نمایند.

تعداد بازدید از این مطلب: 2650
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات
خطر ترومبوآمبولی در کمین مصرف کنندگان قرص های خوراکی پیشگیری از بارداری (OCP)

 

خطر ترومبوآمبولی در کمین مصرف کنندگان قرص های خوراکی پیشگیری از بارداری (OCP)

 

 

یک مطالعه تازه نشان می دهد خطر ترومبوآمبولی وریدی(VTE) در افرادی که به تازگی از OCP استفاده می کنند در مقایسه با مصرف کنندگان قبلی، بیشتر است. با استفاده از داده های پزشکان عمومی انگلستان، محققان بیش از ۱۰ هزار نفر زن ۴۹-۱۵ ساله را که ترومبوز ورید عمقی را تجربه کرده بودند با بیش از ۴۰ نفر گروه شاهد که مبتلا به VTE نبودند مورد مقایسه قرار دادند. بر اساس سوابق نسخه ها، محققان دریافتند در مقایسه با عدم دریافت این دارو، استفاده از هر گونه OCP در سال های قبل، با افزایش قابل توجه شانس VTE همراه بود. با این حال، OCP جدید حاوی دزوژسترول، ژستودن، دروسپیرمون یا سیپروترون با افزایش ۴ برابری خطر VTE همراه است، در حالی که قرص های ضد بارداری قبلی که حاوی لوونورژسترول و نوروتیسترون در ایالات متحده موجود نیست). در شرایط مطلق، انتظار می رود در هر ۱۰ هزار زنی که تحت درمان با دزوژسترول است، ۱۴ مورد VTE دیدده شود در حالی که این آمار در افرادی که از ضد بارداری های حاوی لوونورژسترول استفاده می کنند، ۶ مورد است.

تعداد بازدید از این مطلب: 2533
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود