بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی ....................پیامبر اکرم(ص):لايَستَغنِي أهلُ كُلِّ بَلَدٍ عَن... طَبيبٍ بَصيرٍ ثِقَةٍ. .....مردم هيچ شهرى از پزشکِ بصيرِ مورد اعتماد بى نياز نيستند. ...............................بحارالانوار،ج75،ص235
عینک آفتابی مارک با گارانتی" >عینک آفتابی مارک با گارانتی
عینک آفتابی ریبن" >عینک آفتابی ریبن
فروشگاه خرید ساعت دیواری" >فروشگاه خرید ساعت دیواری
فروشگاه اینترنتی" >فروشگاه اینترنتی
هاست ویندوز Plesk" >هاست ویندوز Plesk
عینک آفتابی مردانه" >عینک آفتابی مردانه
ظرفشوی واشن برایت" >ظرفشوی واشن برایت
خرید مونوپاد" >خرید مونوپاد
خرید ساعت دیواری فانتزی" >خرید ساعت دیواری فانتزی
گن لاغری" >گن لاغری
پایه عکاسی مونوپاد" >پایه عکاسی مونوپاد
نینجا والت" > نینجا والت
دستگاه فر موی مک استایلر" >دستگاه فر موی مک استایلر
پایه عکاسی مونوپاد" > پایه عکاسی مونوپاد
فانی بافت خرید" >فانی بافت خرید
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید ساعت دیواری" >خرید ساعت دیواری
پاور بانک" > پاور بانک
واکر کودک" >واکر کودک
مونوپاد" >مونوپاد
شارژر همراه پاور بانک" >شارژر همراه پاور بانک
تی شرت محرم" >تی شرت محرم
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید هاست لینوکس" >خرید هاست لینوکس
شارژر همراه" >شارژر همراه
بهترین گیرنده دیجیتال " > بهترین گیرنده دیجیتال
فروشگاه تی شرت محرم" > فروشگاه تی شرت محرم
هات بانز" > هات بانز

آمار مطالب

کل مطالب : 271
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 197
باردید دیروز : 153
بازدید هفته : 350
بازدید ماه : 1136
بازدید سال : 4357
بازدید کلی : 108212

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی و آدرس teb1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 197
بازدید دیروز : 153
بازدید هفته : 350
بازدید ماه : 1136
بازدید کل : 108212
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



(دريافت کد ساعت)<
br>
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 21 شهريور 1394
نظرات

h0ez_96_copy.jpgoeug_0000.jpg

تعداد بازدید از این مطلب: 2638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 20 شهريور 1394
نظرات
آیا می دانید که خوردن پنیر خصوصاً همراه گردو به غیر از صبحانه دواست و الا مرض است؟

 

 

 

آیا می دانید که خوردن پنیر خصوصاً همراه گردو به غیر از صبحانه دواست و الا مرض است؟

 

پنیر باعث هضم سریع غذایی که همراه آن مصرف شده است می گردد. بنابراین در وعدۀ صبحانه که باید کامل و کافی باشد تا انرژی کافی برای فعالیت های روزانه را به فرد بدهد مناسب نیست و همچنین باید هضم صبحانه به کندی صورت گیرد که فرد سریع احساس گرسنگی نکند و از خوردن ناهار زیاد اجتناب کند؛ پنیر اصلاً صبحانۀ خوبی نیست ولی در شب که باید غذایی سبک خورده شود و بعد از هضم اولیۀ شام، فرد بخوابد (حداقل ۲-۳ ساعت فاصله شام تا خواب رعایت گردد.) پنیر به این هضم سریع کمک می کند و فرد خواب مطلوب و با کیفیتی خواهد داشت.

بنابراین پنیر صبحانه ای بد و شامی مناسب و عالی است و کلاً در منابع طب سنتی مصرف زیاد پنیر منع گردیده است و گفته شده است فواید آن برای بدن بسیار کم است.

تعداد بازدید از این مطلب: 2843
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 20 شهريور 1394
نظرات
نسخه‌ای که برای آیندگان می‌بینیم

 

نسخه‌ای که برای آیندگان می‌بینیم

 

جعبه کبریت، دیوار بیمارستانها، موج رادیو و… همه و همه یک پیام را می خواستند به تو برسانند، که رساندند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» پیام رسانده شد برای نسل دوم و همچنین ماندگار شد در ذهن نسل سوم و انگار دارد فرهنگ می شود برای نسل چهارم.
ماجرا از زمانی شروع شد که آخرین نخست وزیر کشور، نسخه پرجمعیت شدن را پیچید برای ایران ۳۵ میلیونی. زمانی که زمزمه ۶۰ میلیونی شدن به گوش ها رسید، اولین رئیس جمهوری که اختیارات یک نخست وزیر را هم داشت، نسخه ای را پیچید برای روند معکوس این مساله.
میراث ناخوش افراط دهه شصت و تفریط دهه هفتاد، فرزند نامبارکی را برای جامعه ایران به یادگار گذاشتند که یک هرم نامتوازن بود، هرمی که به سان یک نوزاد ناقص الخلقه آینده دشواری را خبر می داد.
اینکه  قبول شدن در یک رشته کاردانی دسته چندمی در دانشگاه فلان شهرستان دور افتاده برای یک جوان دهه شصتی آرزو بود و حالا زمزمه حذف کنکور برای بیش از نود درصد رشته‌ها به دلیل خالی بودن ظرفیت بسیاری از دانشگاه‌ها به گوش می‌رسد، بزرگترین شاهد برای معضلات این فرزند ناقص الخلقه در آینده ای نه چندان دور است.
موج این مشکلات اکنون به میانه راه رسیده است: شغل و مسکن. اما زمانی که این موج پرقدرت به ساحل بازنشستگی برسد… باید ترسید از روزی که برای تخریبهای این موج فکری نکرده باشیم.
به نظر می رسد اکنون زمانی برای «اعتدال» بین افراط و تفریط های دهه شصت و هفتاد است. اعتدالی که باید توجه داشته باشد، آمدن فرزند سوم زندگی «بهتر» را «بدتر» نمی کند. همچنین باید به یاد داشته باشد داشتن ۴ فرزند و بیشتر در آپارتمانهای ۵۰ تا ۶۰ متری یک خوابه با مادران شاغلی که باید برای ۳ ماه مرخصی بیشتر هر روز چشم و گوش به اخبار بدهند و برای پدرانی که باید به خاطر دفترچه بیمه «بی خاصیت» خانواده خود هزینه های میلیونی قبل از زایمان، زایمان و پس از زایمان را متقبل شوند هیچ «شادی» را به زندگی تزریق نمی‌کند.
این اعتدال بیشتر از هر چیز دیگر نیازمند «عقلانیت» است. عقلانیتی که باید برنامه داشته باشد. اگر امروز می خواهیم نسخه ای بپیچیم برای آیندگان، باید بدانیم که نسل چهارم انقلاب اسلامی شغل، مسکن، امکانات ازدواج، خدمات بهداشتی و آموزشی ارزان و با کیفیت می خواهند. این کف امکاناتی است که موظفیم برای جامعه مهدوی فراهم کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 2631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 20 شهريور 1394
نظرات
افت تحصیلی با مصرف فست فودها

افت تحصیلی با مصرف فست فودها

 

 

مصرف فست فودها تنها سلامت جسمانی کودکان را تحت تأثیر قرار نمی دهد. مطالعات تازه نشان می دهد پیامدهای تحصیلی ضعیف هم حاصل مصرف این غذای آماده در کودکان است. مصرف فست فودها می تواند عملکرد کودکان را در ریاضیات، مهارت خواندن و آزمون های علمی تا ۲۰% کاهش دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 2395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 20 شهريور 1394
نظرات
لیست مواد غذایی به تفکیک طبع

 

 

لیست مواد غذایی به تفکیک طبع

 

با خوردن مواد غذایی، بدن انسان از دو منظر دچار تغییراتی میگردد.
منظر اول سردی و گرمی بدن است. بعضی از مواد غذایی، گرما بخش جسم آدمی  هستند و برخی سرد کننده (سست کننده).
منظر دوم تری و خشکی یعنی میزان آب بدن. بعضی از مواد غذایی رطوبت بخش هستند و باعث زیاد شدن مایعات بدن می گردند و برخی خشکی دهنده هستند و باعث زیاد شدن املاح بدن می گردند. لازم به ذکر است میزان تاثیر مواد غذایی از لحاظ هر یک از دو منظر فوق الذکر، خود دارای درجه و مرتبه می باشد به طور مثال امکان دارد یک مواد غذایی از لحاظ گرمی دارای درجه بسیار بالا و از لحاظ تری در درجه پایینی باشد.

ضمناً برای تعدیل طبع یک ماده غذایی می توان از ترکیب آن با مواد غذایی دیگر که دارای طبع مختلفی با آن هست به عنوان مصلح استفاده نمود به طور مثال برای تعدیل سردی ماست می توان آنرا با موسیر میل نمود.
غیر از مواد غذایی رفتارها، محیط و احساسهای مختلف همچون شادی، ترس و … نیز اثرات گرما یا سردی بخش و تر و خشک کننده دارند.
خورش های ایرانی نیز با توجه به ترکیبات و ادویه مورد استفاده، دارای طبع متعادل هستند.
تعداد بازدید از این مطلب: 2525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 20 شهريور 1394
نظرات

آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم! 

 

 تصفیه آب با استفاده از کوزه سفالی

 

با توجه به اینکه با سند معتبر از جانب پروردگار تبارک و تعالی در قرآن کریم، فرمایشات ائمه معصومین علیهم السلام و نظر حکمای عالیقدر بهترین آب را برای نوشیدن آب باران عنوان کرده اند و از طرفی به دلیل وجود آلودگی های زیست محیطی و اینکه در اختیار داشتن این آب در هر زمان و هر مکان امکانپذیر نمی باشد. لذا دانشندان اسلامی به این فکر افتادند که چاره ای بیندیشند تا بتوانند در هر زمان و هر مکان به چنین آبی دسترسی داشته باشند.

 

حکما با تدبیر عالمانه به این مهم دست یافته و آنرا در سرزمین های پهناور اسلامی اشاعه دادند (بماند که با نفوذ استعمارگران این امر رفته رفته کمرنگ و چه بسا در برخی نقاط به فراموشی سپرده شد.)

 

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که اگر با خاک رس عالی و درجه یک کوزه های گلی ساخته، بطوریکه وقتی آب را داخل آنها میریزند، بعد از گذشت سه روز هر آنچه در آب وجود دارد و مفید نمی باشد در داخل کوزه باقی می ماند و پس از آن، آبی که از بدنه کوزه به خارج تراوش شده است چیزی نیست جز آبی که خاصیت آب باران را دارد.

 

البته حتماً باید توجه شود کوزه گلی، رنگ و لعاب نخورده باشد، زیرا در صورت داشتن رنگ و لعاب عمل تراوش انجام نخواهد شد.

 

جالب توجه است که اخیراً در تحقیقات صورت گرفته توسط یکی از اعضای موسسه پژوهشی درمانی احیای طب جامع ایرانیان که از آب لوله کشی شهری استفاده نموده، گرچه آب را به طور کامل از آلودگی پاک ننموده است (زیرا توصیه ما استفاده از آب چاه یا چشمه برای تهیه آب سالم مانند آب باران از طریق این روش می باشد)  اما با این وجود به وسیله همین روش یعنی استفاده از کوزه سفالی، ۶۰ درصد نیترات موجود در آب شهر پس از تراوش از کوزه کاهش پیدا کرده بود.

 

توجه داشته باشید اگر برای طولانی مدت از این کوزه استفاده کنیم تراوشات آن به خارج کاهش یافته یا به اصطلاح کوزه جرم می گیرد. برای رفع این مشکل دو راه حل وجود دارد. اول اینکه کوزه نو تهیه کنیم و دوم اینکه شن را داخل کوزه ریخته و به مدت چند دقیقه آن را تکان می دهیم تا جرم ها برطرف گردند.

 

توضیحات تکمیلی:

 

در صورتیکه کوزه جدیدی تهیه کرده اید، آبی که در سه روز اول از آن تراوش شده است قابل استفاده نمی باشد ولی از روز چهارم به بعد، هر آنچه از آن تراوش می شود آبی سالم همانند آب باران می باشد، حتی اگر آب جدیدی به آب داخل کوزه اضافه نمایید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1689
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود