بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی ....................پیامبر اکرم(ص):لايَستَغنِي أهلُ كُلِّ بَلَدٍ عَن... طَبيبٍ بَصيرٍ ثِقَةٍ. .....مردم هيچ شهرى از پزشکِ بصيرِ مورد اعتماد بى نياز نيستند. ...............................بحارالانوار،ج75،ص235
عینک آفتابی مارک با گارانتی" >عینک آفتابی مارک با گارانتی
عینک آفتابی ریبن" >عینک آفتابی ریبن
فروشگاه خرید ساعت دیواری" >فروشگاه خرید ساعت دیواری
فروشگاه اینترنتی" >فروشگاه اینترنتی
هاست ویندوز Plesk" >هاست ویندوز Plesk
عینک آفتابی مردانه" >عینک آفتابی مردانه
ظرفشوی واشن برایت" >ظرفشوی واشن برایت
خرید مونوپاد" >خرید مونوپاد
خرید ساعت دیواری فانتزی" >خرید ساعت دیواری فانتزی
گن لاغری" >گن لاغری
پایه عکاسی مونوپاد" >پایه عکاسی مونوپاد
نینجا والت" > نینجا والت
دستگاه فر موی مک استایلر" >دستگاه فر موی مک استایلر
پایه عکاسی مونوپاد" > پایه عکاسی مونوپاد
فانی بافت خرید" >فانی بافت خرید
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید ساعت دیواری" >خرید ساعت دیواری
پاور بانک" > پاور بانک
واکر کودک" >واکر کودک
مونوپاد" >مونوپاد
شارژر همراه پاور بانک" >شارژر همراه پاور بانک
تی شرت محرم" >تی شرت محرم
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید هاست لینوکس" >خرید هاست لینوکس
شارژر همراه" >شارژر همراه
بهترین گیرنده دیجیتال " > بهترین گیرنده دیجیتال
فروشگاه تی شرت محرم" > فروشگاه تی شرت محرم
هات بانز" > هات بانز

آمار مطالب

کل مطالب : 271
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 216
باردید دیروز : 153
بازدید هفته : 369
بازدید ماه : 1155
بازدید سال : 4376
بازدید کلی : 108231

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی و آدرس teb1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 216
بازدید دیروز : 153
بازدید هفته : 369
بازدید ماه : 1155
بازدید کل : 108231
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



(دريافت کد ساعت)<
br>
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

انحراف دانش پزشكي از مسير اصلي خود و مضار حاصله از آن


گياه دارويي يا داروي شيميايي
چون در اجتماعات كنوني بشر موضوع معالجه به وسيله گياهان طبي كم و بيش مطرح بوده و در هر اجتماع افراد خيلي زيادي علاقه به معالجه با داروهاي گياهي دارند و از طرفي تبليغات قوي و دايمي مؤسسات سازندة داروهاي شيميايي باعث شده كه اين داروها هواخواهان زيادي مخصوصاً در بين آقايان اطبا و داروسازان پيدا كرده است لذا از اوايل قرن بيستم تا كنون يك بحث و جدال تمام نشدني در كلية كشورهاي اروپا و امريكا بين طرفداران داروهاي گياهي و داروهاي مصنوعي ساخت لابراتوارها وجود داشته و همين‏طور ادامه دارد ولي روي‏هم رفته مي‏توان گفت تمايلات طبيعي و فطري مردم در كشورهاي متمدن كنوني بیش‌تر به طرف داروهاي گياهي است و دليل آن را مي‏توان از روي تبليغات مختلف دريافت و اين آگهي‏ها نشان مي‏دهد كه مؤسسات دارويي اخيراً براي ترويج فرآورده‏هاي خود، تسليم تمايلات عمومي مردم شده و عين گياهان طبي را با هم مخلوط كرده و به معرض فروش مي‏گذارند. در عين حال عدة زيادي از اطبا به كلي منكر خاصيت و اثر مفيد در گياه‏ها بوده و سخت پابند و علاقمند به داروهاي سنتتيك و اسپسياليته‏هاي مختلف مي‏باشند و معتقدين به داروهاي گياهي را مسخره مي‏كنند. به عقيدة ما اين هر دو دسته از روي تعصب سخن مي‏گويند و راه افراط و تفريط مي‏پويند و اين افراط و تفريط جز ضرر نتيجة ديگري براي بيماران ندارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 4108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

ارزشیابی داروها


 از نيم قرن پيش تا كنون داروهايي توسط لابراتوارهاي داروسازي جهان ساخته شده كه حقاً و انصافاً بايد گفت جان ميليون‌ها نفر را از مرگ حتمي و قطعي نجات داده است. ما اين داروها را گرامي مي‌داريم و به كاشفان و سازندگان آن‌ها درود مي‌فرستيم ولي به طور مسلم تعداد كل اين داروها هرگز از عدد انگشتان دو دست تجاوز نمي كند و نيز داروهاي ديگري كه تعداد آن‌ها 80 الي 90 قلم بیش‌تر نيست تا كنون از طرف گروه محققان صنايع داروسازي براي درمان بيماري‌ها ساخته شده كه گر‌چه همه آن‌ها داراي عوارض جانبي و سمّيت هستند ولي به هر حال نفع آن‌ها بيش از ضررشان است و به طور كلي اگر يك سازمان علمي صلاحيت‌دار براي ارزشيابي داروها در جهان به وجود آيد به خوبي ثابت خواهد شد كه تعداد كل داروهاي مفيدي كه در نيم قرن اخير ساخته شده و وجودشان براي افراد بشر لازم و ضروري مي‌باشد از صد قلم تجاوز نخواهد كرد.
در كنار اين داروهاي مفيد و ضروري چندين هزار قلم دارو در هر يك از كشورهاي جهان كنوني براي درمان بيماري‌ها مصرف مي شود كه به طور كلي زيانشان بيش از نفع آن‌ها است زيرا نفع آن‌ها موقت و اندك ولي عوارض جانبي و سمّي‌شان زياد است و بسياري از آن‌ها ضايعات جبران ناپذير در اعضای بدن مصرف كننده به وجود آورده، عواقب وخيمي به بار مي‌آورد.

تعداد بازدید از این مطلب: 2993
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

جراحی در ایران قدیم


قبل از شروع به عرایضم لازم می‌دانم ازجناب آقای رئیس محترم آکادمی بین‌المللی جراحان شعبۀ ایران و آقایان اعضای آکادمی مخصوصاً آقای دکتر حضرتی سردبیر آکادمی وکنگره جراحی ایران که در راه انقیاد و تشکیل این انجمن و تنظیم برنامه‌های آن مساعی فراوانی مبذول داشته‌اند تشکر و سپاسگزاری کنم، آرزومندم نظیر این انجمن‌های علمی در کشور بنیاد شود و عموم دانشمندان، مخصوصاً اطبا و جراحان به مطالعات و تحقیقات ابتکاری، علاقمندی و رغبت به خرج دهند.
امّا موضوع عرایض بنده «جراحی در ایران قدیم» است. برای پی‌بردن موضع جراحی در ایران قدیم، لازم است قبلاً به این نکته توجه کنیم که سه شرط باید در یک نفر وجود داشته باشد تا بتوان او را جراح خوب نامید: یکی استعداد، دوم علم، سوم کارخیلی زیاد و مداوم، درمجله «پزشکی وجراحی ایران» شماره سوم سال سوم از قول پرفسور آنتونن گوسه چنین نقل میکندکه:

تعداد بازدید از این مطلب: 4057
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

بيماري‌هاي مزمن


         در اثر انحراف دانش پزشكي از مسير اصلي خود كه بعداً به تفصيل شرح آن داده خواهد شد،
•        در اثر تغيير زندگي طبيعي نياكاني و تبديل آن به زندگي مصنوعي امروزه،
•        در اثر افزودن مواد شيميايي به غذاها و تغييراتي كه در تغذيه بشر كنوني داده شده است،
•        در اثر مضارّي كه به طور مستقيم و غير مستقيم از مكتب پاستور عايد بشر گرديده است،
•        در اثر وفور بي‏حد و اندازة داروهاي شيميايي و پراكنده شدن آن‌ها بين مردم و عادت نمودن بشر به آن‌ها،
•        در اثر سستي معتقدات مذهبي و انحطاط اخلاقي و رواج فساد در اجتماعات كنوني،
•        بالاخره در اثر فقر و بدبختي مردم امروز،
آري تحت تأثير كليه اين عوامل، روز به روز بر تعداد بيماري‌هاي مزمن در بين مردم افزوده مي‏شود. براي اثبات افزايش روز افزون بيماري‌ها در جوامع امروزي به مدارك زير توجه فرماييد:

تعداد بازدید از این مطلب: 3961
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

شل شدن عضلات اولین قدم در راه پیری است


پاره‌ای چنین می‌پندارند که فقط به کمک دانش و فنون امروزی است که بشر به بسیاری از دشمنان دیرینه خود و میکروب‌ها و بیماری‌ها غلبه کرده است در حالی‌که این‌طور نیست و آدمی از هزاران سال پیش راه مبارزه با ناراحتی‌ها و دردمندی‌های خویش را می‌دانسته است. از همه عجیب‌تر این‌که شیوه‌هایی که «قدما» برای غلبه بر پاره‌ای از بیماری‌ها، ناراحتی‌ها، دردمندی‌ها و عوارض پیری ابتکار کرده بودند، چنان قاطع و مؤثر بوده که در قرن اتم با وجود گسترش دانش و فرهنگ هنوز هم راهی مؤثرتر و قاطع‌تر از آن کشف نشده است. سرآمد این قبیل ابتکارات دیرینه، شیوه‌ای است که اجداد ما مخصوصاً مردم  مشرق زمین برای مبارزه با پیری و عوارض آن از قبیل کمر درد، رخوت و سستی، شل شدن عضلات و چین و چروک زودرس ابتکار کرده بودند. آدمی مخصوصاً در عصر ماشین وقتی از سنین چهل پا به بالا می‌گذارد گرفتار عوارض چندی می‌شود که به هر دکتری مراجعه می‌کند نه جواب قطعی می‌شنود و نه دارویی مؤثر بدو عرضه می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 3077
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

دلهره و اضطراب مؤثرترين طريقه درمان آن


در دنياي آشفته كنوني كه قَلَق، اضطراب، نگراني، دلهره، غم، اندوه و افسردگي روز به روز در تزايد بوده و آسايش و آرامش روحي را از بشر سلب كرده است، حق اين بود كه روانشناسان، جامعه‌شناسان و بسياري از نويسندگان بي‌خبر و احياناً مغرض به جاي اين‌كه همه اين اختلالات رواني مخرب جسم و جان آدمي را معلول تمدن صنعتي و زندگي ماشيني بدانند و با اين كلمات فريبنده مردم را گول زده و از حقيقت دور نگه‌دارند، آري حق اين بود كه در صدد يافتن علت‌العلل اين تيره‌روزي‌ها برآمده و آن را از ريشه و بن براندازند. شاهد كلام براي معرفي يكي از روانشناسان مغرب زمين مقاله‌اي است كه چند جمله آن ذيلاً نقل مي‌شود:
«هنگامي كه با يك ناراحتي شديد روبه رو مي‌شويم راه درمان چيست؟ بايستي گفت كه در دنياي مملو از اضطراب اين غير عادي و غير طبيعي است كه بخواهيم بدون نگراني زندگي كنيم و دلهره و اضطراب نداشته باشيم».

تعداد بازدید از این مطلب: 2960
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

مقايسه پيشرفت علم طب با پيشرفت ساير علوم


بدون استثناء، عموم مردم در يك اشتباه بزرگ با هم شريك‏اند و آن اين‌كه صدها اختراعات و اكتشافات شگرف و خيره‌كنندة دنياي متمدن غرب از قبيل تلگراف و تلفن و راديو و تلويزيون و رادار و انواع ماشين‏ها و هواپيماهاي كوه‌پيكر و نظاير آن‌ها را ديده و از مشاهدة آن‌ها چنين تصور مي‏كنند [که] اروپاييان در همه چيز جلو افتاده و مثلاً در علم طب نيز به همان اندازه و به همان سرعت، پيشرفت و ترقّي كرده‏اند و حال آن‌كه اين مقايسه و اين طرز تفكر جز اشتباه چيزي نيست زيرا تمامي اين اختراعات و اكتشافات خيره كننده در اثر پيشرفت علوم فيزيك و شيمي و مكانيك پيدا شده و پيشرفت اين علوم خيلي بیش‌تر و سريع‌تر از پيشرفت علم طب صورت گرفته و دانش پزشكي از علوم مزبور بسيار عقب افتاده است. علت اصلي آن اين است كه علوم فيزيكي و شيمي و مكانيك بر مباني دقيق و روشني استوار گشته‏اند كه بيان آن‌ها به زبان رياضي به سهولت ممكن است و به اين جهت خيلي زود و زياد پيشرفت كرده‏اند ولي دانشمنداني كه در رشته‏هاي مختلف دانش پزشكي مطالعه مي‏كنند، خود را دايماً مواجه با مطالبي مي‏بينند كه تفسير آن‌ها ممكن ولي تعميم فرمول‌هاي رياضي دربارة آن‌ها ميسّر نيست. به اين جهت قوانين علم طب مثل قوانين علوم فيزيك و مكانيك صريح و قاطع نبوده و در هر مورد، اختلاف آراء و تناقضات و مجهولات زياد در آن ديده مي‏شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 2955
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

مزاج2


پزشكان قديم ايران به اين مسئله كه اساس تشخيص گرمي و سردي مزاج بر آن استوار است كاملاً متوجه بوده، و صريحاً در كتاب‌ها به آن اشاره كرده‌اند، و ما به موقع خود به بيان آن‌ها خواهيم پرداخت.
مشكل ديگري كه براي تشخيص گرمي و سردي مزاج به وسيله حس لمس وجود دارد، كه ما آن را در بيان اندازه گيري متابوليسم بازال شرح داديم و گفتيم كه براي تعيين حداقل انرژي كه بدن در مدت 24 ساعت يا يك ساعت مصرف می‌كند و آن را متابوليسم بازال گويند بايد از عواملي كه باعث اخلال در اين اندازه‌گيري می‌شود احتراز كرد؟ در اينجا نيز عيناً همان عوامل موجود است و بايد از آن‌ها احتراز نموده زيرا تعيين مزاجهاي گرم و سرد و اندازه گيري متابوليسم بازال در حقيقت يك عمل است كه با دو روش انجام می‌گيرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

مزاج


در اين مقاله بحث می‌شود از اينکه چگونه عناصر چهارگانه (خاك، آب، هوا و آتش) با يكديگر تركيب شده و از اجتماع آن‌ها مواد موجود در طبيعت (مواد كاني، سنگ‌‌ها، گياه‌ها و جانوران) به وجود آيد.
قبل از شروع به اين بحث، براي روشن شدن موضوع بايد بعضي از اصطلاحات قدما را ذكر كنيم، دانشمندان قديم می‌گفتند: تغييراتي كه عارض اجسام می‌شود بر دو گونه است: يكي اينكه هر گاه جسمي تغيير كند ولي ماهيت آن (كه آن را صورت نوعيه می‌گفتند) عوض نشود؛ مثلاً آب وقتي كه گرم يا سرد شود باز هم همان آب است، در اين صورت، تغيير حالت مزبور را استحاله می‌ناميدند (امروز می‌گويند تغييرات ظاهري يا فيزيكي) ؛
دوم وقتي كه صورت نوعيه جسم باقي نماند، يعني جسم تغيير ماهيت داده و تبديل به جسم ديگري شود، مثلاً چوب تبديل به آتش و دود و خاكستر گردد، می‌گفتند كون و فساد واقع شده است ، يعني صورتي كه بود و برطرف شد فاسد شده و صورتي كه نبود و موجود شد كائن شده است (امروز می‌گويند تغييرات شيميايي)

تعداد بازدید از این مطلب: 3110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

مقاله نخستين از بخش نخستين در تدبير حفظ صحت


باب نخستين  /  در تدبير هوا
ببايد دانستن كه اسباب تندرستي و بيماري شش نوع است  ،  و طبيبان آنرا " اسباب السته" (1) گويند: و آن هوا است و حركت و سكون و خواب و بيداري و طعام و شراب و استفراغ و احتقان و اعراض نفساني.
 
    و اندر حفظ صحت، تدبير اين سبب ها واجب است، از بهر آنكه هرگاه كه اين سبب ها چنان باشد كه بايد، سبب تندرستي بود، و هرگاه كه به خلاف اين باشد سبب بيماري باشد. و ازين سبب ها به هيچ سبب نيست مردم نزديكتر و با وي ملازم تر و تن او بدان محتاج تر از هوا. از بهرآنكه قوام همـــه تن به سه قوتست: طبيعي  (Natural Power) كه به نيروي طبيعي اطلاق مي گردد و حيواني (Animal Power) و نفساني (Physical Power) و اين قوت ها كار خويش نتوانندكردمگر به ميانجي روح  Sprit)  يا(Soul   و ماده (2) روح، هوا است كه مردم آنرا به نفس مي گيرند. و بدين سبب از چيزها كه بيرون تن حيوانست، هواست كه باندرون و بيرون دميده تر است. و اگرچه هوا گرم و ترست، اين هوا كه نزديك ما است به قياس با مزاج روح و حرارت غريزي (3) سرد است. و اين هوا كه به دم زدن ما به حرارت غريزي رسد و با روح بياميزد گرم شود و بسوزد. اگر به دم زدني ديگر از روح جدا نشود و مزاج روح از اعتدال بگردد و هرگاه كه به دم زدن ديگر از روح جدا شود هوائي تازه اندر آيد، مدد روح گردد و راحتي از آن هواي تازه به روح رسد. بدين سبب روح را از هواي تازه راحتي و منفعتي عظيم است (4).

تعداد بازدید از این مطلب: 3421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

مزاج برخی غذاها

میوه ها و دانه های گرم وتر :
 انجیر ، انگور ، بادام زمینی ، بادام شیرین ، بادام کوهی ، به ، تخم خربزه ، توت (شاه توت) ، انواع توت ها ، خربزه ، هویج ( زردک) ، سیب ، شلغم ، کدو ، کنجد ، گلاب ، لوبیا قرمز
میوه ها و دانه های گرم و خشک
 . انبه  ، بادام کاغذی ، بادمجان (خیلی گرم و خشک) ، تخم شربتی ، بولاغ اوتی ، پرتقال ، پسته ، پونه (خیلی گرم و خشک) ، پیاز (خیلی گرم و خشک) ، پیه ( دمبه) ، ترب (خیلی گرم و خشک) ، تره ، جعفری، دینارویه ، چای ، خردل ها ، خرما ، خرمالو ، دارچین ، روغن ، ریحان ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیتون ، زیره سیاه ، سیر ، شنبلیله ، فلفل (خیلی گرم و خشک) ، فندق ، کرفس ، کشمش انگور سیاه ( مویز) ، کلم ، کنگر ، گردو ، گل سرخ (خیلی گرم و خشک) ، لپه ، مرزه ، موسیر ، موم عسل ، نارگیل ، نخود ، نعناع ، عرق بهار نارنج ، هل .
غذاهای گرم و تر :
 عسل ، نخود ، آب آبگوشت ، گوشت بوقلمون ، شیر میش ، گوشت غاز (پرنده) ، گوشت گوسفند ، گوشت مرغ خانگی ، گوشت مرغابی و  اردک ، میگو (روبیان) ، گوشت بلدرچین ، گوشت کله ، جگر ، خورشت بادمجان ، خورش قورمه سبزی ، آبگوشت به ، آبگوشت کلم قمری ، آب شور ، کره ، خامه ، روغن ، نیمرو ، تخم مرغ ، گوشت بز ،
غذاهای گرم و خشک
 گوشت آهو ، شیر شتر ، گوشت شتر ، گوشت شتر مرغ ، گوشت کبوتر ، کوهان شتر(خیلی گرم و خشک) ، گوشت گاومیش ، گوشت گنجشک ، گوشت لک لک ، نمک طعام (خیلی گرم و خشک) ، گوشت اردک ، خورش فسنجان .
میوه ها و دانه های معتدل :
 برگ چغندر ، برنج ، تمشک ، چغندر ، عدس ، عناب ، گرمک ، گندم ، قهوه ، کاسنی ، کاهو ، موز   .
غذاهای معتدل :
 شیر گاو ، گوشت کبک ، گوشت کبک دری ، کوکو سبزی ، فرنی ، کوفته ، کشک بادنجان ، شیر برنج ، نان فطیر .
میوه ها و دانه های سرد و تر :
 اسفناج ، آلو ، انار ، باقلا ، بالنگ ، بامیه ، خرفه ، پنیر ، خیار ، دوغ ، زردآلو ، کدو  (تخم) ، کدو حلوایی ، گلابی ، هلو ، هندوانه  ،
میوه و دانه های سرد و خشک
ارزن ، ازگیل ، انار ترش ، تمبر هندی ، جو ، ذرت ، ریواس ، زرشک ، سرکه ، سنجد ، شاه بلوط ، گشنیز ، گیلاس ، لیمو امانی ، لیمو ترش ، لیمو شیرین ، ماش ، نارنج ، نشاسته ، ولیک  .
غذاهای سرد و تر :
 شیر بز ، ماست ، دوغ ، مرغ ماشینی ، قره قروت ، شیر بز ، ماهی ،
غذاهای سرد و خشک
 کشک ، گوشت گاو  .


این قانون مصرف سردیهاست  : 

  اگر پنیرمیخورید حتما با گردو خورده شود  ،  اگر ماست و دوغ میخورید حتما با یک قاشق چایخوری زنیان خورده شود  ،  اگر ماهی میخورید با خرما خورده شود ،  اگر برنج میخورید با زیره خورده شود ، مرغ را حتما با گرمی خورده شود ، و هر چیز سرد دیگر با گرمی هائی مثل عسل و خرما و دیگر غذاهای گرم   .

تعداد بازدید از این مطلب: 2909
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

واکسن در طب سنتی


واکسن تنها به پزشکی امروز محصور نمیشود. در طب قدیم، واکسن برای تمام عمر کاربرد داشته است. از بدو تولد (چندروز پس از تولد) هرسال یک یا دوبار برای هرکس لازم بوده، همچنین هرگاه کسی به مسافرت میرفته میبایست درمحل جدید الورود، از این واکسن استفاده کند.
این واکسن به دو صورت تهیه میشود:
1-    مقداری از آب محل سکونت خود را با مقداری آب محل جدید الورود مخلوط نموده و بخورد. این کار باعث میشود به یکباره بدنش با آب محل جدید مواجه نشود یا بقول معروف «آب به آب نشود».
2-    مقداری آب ومقداری خاک (به اندازه یک قاشق چای خوری) مخلوط کرده وبجوشاند و بعد از ته نشین شدن خاک وسرد شدن آب، مقداری از آن اب را میل کند. این کار باعث میشود میکروبها وویروسهای موجود در خاک در آب جوشیده و ضعیف وبرخی کشته میشوند وبا این واکسن طبیعی، پادتن در بدن تولید میشود.
البته لازم بذکر است که آبهای مذکور نباید کلر داشته باشند.
درمورد دوم، هم در مسافرت وهم در محل زندگی کاربرد دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3953
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

معده و بیماریهای آن از دیدگاه ابو علی سینا


حال به تفصيل و تشريح اين نشاني ها مي پردازيم :

تعداد بازدید از این مطلب: 3498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 30 فروردين 1393
نظرات

انواع نوشیدنی

ترجیحا این چای ها را با عسل،خرما یا توت میل کنید.اگر مبتلا به دیابت هستید با عسل میل کنید.چای را می توان با چند قطره آبلیموی تازه میل کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3059
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

تتو نکنید، به 8 دلیل


اگر از متخصصان پوست و مو بپرسید، می‌گویند برای همیشه دور تتو را خط بکشید. تتو و کار کردن با رنگ‌های غیر بهداشتی و سوزن در محیطی که هیچ گونه نظارتی بر آن انجام نمی‌گیرد، بدون شک سلامت شما را تهدید خواهد کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3483
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

سخنان امام صادق(ع) با طبیب هندى درباره ی شگفتی هاى خلقت انسان



ربیع حاجب مى گوید: روزى طبیبی هندى در مجلس منصور کتاب طب مى خواند، در حالى که امام صادق علیه السّلام در آنجا حضور داشت.

چون از قرائت مسائل طب فراغت یافت، به امام ششم علیه السّلام گفت: دوست دارى از دانش خود به تو بیاموزم؟ حضرت فرمود: نه، زیرا آنچه من مى دانم از دانش تو بهتر است. طبیب پرسید: تو از طب چه مى دانى؟ فرمود: من حرارت را با سردى، و سردى را با گرمى، رطوبت را با خشکى، و خشکى را با رطوبت درمان مى کنم، و مسأله تندرستى را به خدا وامى گذارم و براى تندرستى دستور پیامبر را به کار مى برم که فرمود: «شکم خانه درد است، و پرهیز درمان هر دردى است، و تن را به آنچه خوى گرفته باید عادت داد».
طبیب گفت: طب جز این چیزى نیست. امام گفت: مى پندارى که من این دستورها را از کتاب هاى بهداشتى یاد گرفته ام؟ گفت: آرى، امام فرمود: من این ها را از خدا فرا گرفته ام. تو بگو من از جهت بهداشت داناترم یا تو؟ طبیب گفت:البته من. امام علیه السّلام فرمود: اگر این چنین است من از تو سؤالاتى مى پرسم، تو پاسخ بده. گفت: بپرس.
امام صادق(ع) سئوالات زیر را از طبیب هندی پرسیدند:

تعداد بازدید از این مطلب: 2974
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

به نقل از کتاب 15 روز تا سلامتی، تالیف جمشید خدادادی، فصل دهم، 


با انجام یک رژیم پانزده روزه می توانیداز بیشتر بیماریها نجات پیدا کنید و سلامتی و نشاط خود را بدست آورید و طعم سلامتی جسم و روح را بچشید!اگر رژیم پانزده روزه زیر را دقیقا انجام دهید، با نتایج خیره کننده ای مواجه شد و اثرات فوق العاده مفید آن را به چشم خواهید دید.از این رژیم برای لاغری و تناسب اندام نیز می توان استفاده کرد.با این رژیم، در عرض پانزده روز حدود 4 تا 5 کیلو گرم وزن کم خواهید کرد و پوستی روشن و چهره ای با نشاط پیدا خواهید نمود. و مهمتر از همه، آرامش جالب و خواب عمیق و راحتی پیدا خواهید کرد و از زندگی لذت خواهید برد. حسن این رژیم این است که از غذاهای متنوعی برخوردار است و هر روز غذای مخصوصی میل خواهید کرد؛ زیرا تنوع در غذا باعث می شود که کلیه مواد غذایی لازم به بدن برسد و انسان از فقر غذایی نجات پیدا کند و از مغزی فعال و روانی سالم و جسمی سبک برخوردار شود. امید است با رعایت موارد ذیل سلامتی و نشاط را برای خود به ارمغان بیاورید. افرادی که دچار یبوست مزاج هستند نیز می توانند توصیه های زیر را دقیقا انجام دهند تا از این معضل که خود ام الامراض است نجات پیدا کنند.
استفاده از بذرهای ملین
بذرهای ملین عبارتند از: خاکشیر، بارهنگ، اسفرزه، تخم ریحان، تخم مروبالنگو و تخم شربتی.

تعداد بازدید از این مطلب: 2780
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

 تدابیر مربوط به کیست تخمدان و بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک
 

شاید شما هم با خانمهای متعددی رو به رو شده باشید كه از اختلالات دوره ماهانه شكایت دارند و نمی دانند چه کاری انجام دهند و البته در این میان حتی برخی از دختران به دلیل بی اطلاعی از اهمیت موضوع آن را با مادرشان نیز در میان نمی گذارند تا چه برسد به مراجعه به پزشك متخصص.
بعضی دیگر از خانمها هم از وجود موهای زائد صورت ناراحتند و نمی دانند برای رفع این مشكل چه باید بكنند؟
برخی به پزشك مراجعه می كنند و برایشان تشخیص كیست تخمدان داده می شود كه آنها پیش از دیگران نگرانند ولی باز هم درباره مشكل شان حرفی نمی زنند و چیزی نمی پرسند و از تدابیر لازم برای درمان آن نا آگاه هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 3213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

هرگز از قرصهای ضدبارداری برای جلوگیری یا به تعویق انداختن دوره پریود استفاده نکنید


 یکی از روشهای جلوگیری از بارداری که امروزه دامن گیر خانمها گردیده است، استفاده از قرصهای ضد بارداری می باشد.
این قرصهای ضد بارداری خوراکی به گروهی از داروهای خوراکی به شکل قرص گفته می‌شود که برای پیشگیری از بارداری مصرف می‌شوند.
این داروها از پرکاربردترین روشهای پیشگیری از حاملگی در سراسر جهان می‌باشند که متاسفانه دارای عوارض زیادی هستند.
به طور کلی این قرصها می‌توانند باعث تهوع، ورم و سردرد (شامل تشدید سردردهای میگرنی) در بعضی افراد شوند. ممکن است لکه بینی در طی دوره ۲۱ روزه مصرف قرص مشاهده شود. همچنین در برخی خونریزی بعد از قطع دارو ممکن است ایجاد نشود که منجر به شک به حاملگی می‌شود.
یکی از عوارض مهم این قرصها نیز ایجاد لخته خون در عروق می باشد.

عوارض ناشی از استروژن مورد استفاده در قرص‌ها:
تهوع،حساسیت سینه‌ها،احتباس مایع، افسردگی، خواب‌آلودگی و تغییرات خلقی.

عوارض ناشی از پروژسترون مورد استفاده در قرص‌ها:
افزایش وزن، آكنه، عصبی شدن و افزایش تشكیل سنگ كیسه صفرا

تذکر:
-    متأسفانه برخي از زنان به منظور استفاده كامل از ایام مسافرتهای زیارتی خود نیز مبادرت به مصرف این قرصها می کنند که ما هیچ توصیه به استفاده از قرص جهت به تعویق انداختن عادت ماهیانه نمی کنیم و جایگزینی نداریم و مداخله در روند طبیعی بدن را جایز نمی دانیم. برای مسافرت های زیارتی احکام شرع مشخص است و نباید با استفاده از این قرصها به بدن خود آسیب برسانید.
-    یکی از مطمئن ترین و سالم ترین روشهای پیشگیری از بارداری در حال حاضر استفاده از کاندوم های ساده است که به مواد شیمیایی (به منظور مواردی از جمله ایجاد تاخیر در انزال) آغشته نباشند و سعی گردد حتی الامکان لحظه انزال، آلت مرد بیرون از واژن باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

 روزهاى مناسب مورد سفارش معصومین از ماه های قمرى‏ جهت انجام حجامت


تاثير جاذبه ماه بر روي جانداران از ديرباز مورد توجه دانشمندان و حكما بوده است. در برخي احاديث بر حجامت در ايام ماه كه جاذبه در حداكثر ميزان است تاكيد شده است.
جاذبه ماه همچنان كه بر آب دريا تاثير دارد و باعث جزر و مد آب ميشود بر تركيبات موجود در خون انسان نيز موثر مي باشد. و امروزه اين مسئله كاملاً به اثبات رسيده است و در بسیاری از بیماریهای بزرگ دنیا در روزهای 14 و 15 ماه قمری جراحی انجام نمی دهند چون میزان خونریزی حین عمل بیشتر شده و یا بند آوردن خونریزی بسیار مشکل می شود. امام رضا (ع) می فرماید: خون در افزايش هلال ماه افزايش مي يابد و در كاهش هلال كاهش مي يابد.
ضمناً رواياتى كه روزهاى مناسب از ايام ماه قمرى جهت انجام حجامت را بيان كرده‏اند بيشتر روزهاى هفدهم، نوزدهم و بيست و يكم و در روايتى ديگر دوازدهم تا پانزدهم ماه را مورد توجه قرار داده ‏اند.
المكارم از ابى سعيد خدرى نقل مى‏كند كه رسول خدا(ص) فرمود: هر كس روز سه شنبه هفدهم يا نوزدهم يا بيست و يكم ماه قمرى حجامت كند شفاى بيمارى يكسال او خواهد بود(1)
امام رضا(ع) در رساله ذهبيه مى‏فرمايد وقتى كه خواستى حجامت كنى در شب دوازدهم از هلال ماه تا پانزدهم را انتخاب كن كه اينكار براى بدن تو سلامت آفرين‏تر است...(2)
حال سوالی مطرح می شود که علت این اختلاف از لحاظ زمانی چیست و بالاخره بهترین زمان از لحاظ ماه قمری جهت انجام حجامت چه زمانی است؟
با بررسی بیشتر احادیث و مخاطبین احادیث مذکور و با جستجو در منابع مکتوب طب ایرانی مشخص می گردد که افراد مورد سفارش امام رضا (ع)، جهت انجام حجامت در روزهای 12 تا 15 ماه، افرادی دموی مزاج می باشند که با توجه به اینکه در این ایام بین روزهای 12 تا 15 ماه های قمری، غلیان خون در اوج می باشد و درمان غلبه دم به خروج دم می باشد، انجام حجامت در این روزها برای افراد دموی مزاج مفیدتر می باشد و از بار دم خون آنان می کاهد ولی فردی که می خواهد با انجام حجامت، پاکسازی از اخلاط غلیظ و غیر مفید دیگر مثل بلغم و سودا و صفرا نماید، فرمایش پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) صدق می کند و باید از روز هفدهم به بعد ماه های قمری حجامت کند، چرا که در روزهای بعد از کامل شدن ماه (بعد از 15 ماه قمری) خون، رقیق و صالح به طرف داخل بدن برگشته و اخلاط غلیظ به دلیل ثقیل بودنشان هنور در سطح باقی مانده اند و به وسیله حجامت که یک پاکسازی از بافتهای سطحی بدن است به خوبی خارج می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 3076
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

 تدابیر مربوط به بیماران سرطانی


 بیماران سرطانی با رعایت تدابیر ذیل می توانند به بهبود وضعیت شان بسیار کمک نمایند. ضمناً در صورتیکه تمایل دارید تحت درمانهای طب سنتی قرار بگیرید با همه مدارک پزشکی با هماهنگی قبلی به مطب مراجعه نمایید.

تعداد بازدید از این مطلب: 3078
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

رفع دل درد نوزادان


 امروزه هر وقت نوزادی شیرخوار دل درد و دل پیچه می گیرد، اولین کاری که برخی از خانواده انجام می دهند دادن عرق نعناع برای رفع نفخ نوزاد می باشد و یا اینکه شربتهای شیمیایی ضد نفخ به کودک می دهند، درحالیکه ممکن است  مشکل چیز دیگری باشد لذا در این خصوص موارد ذیل توصیه می شود:
در چنین حالتی اولین چیزی را که باید کنترل کرد، اجابت مزاج شیرخوار است لذا حتماً مراقبت نمایید تا بچه به ازای هر وعده کامل شیر خوردن، شکمش کار کند، یعنی اگر بعد از هر بار شیر خوردن (که به صورت کامل به بچه داده شود)، شکم بچه کار نکند،
این یعنی بچه یبوست پیدا کرده و به شدت آرامش کودک تحت تاثیر قرار می گیرد و واکنشها و ناراحتی هایی از خود بروز می دهد. در چنین حالتی برای رفع یبوست بچه، دادن مقداری لعاب اسفند توصیه می شود، یعنی مقداری اسفند را داخل آب جوش می ریزید و بعد از چند دقیقه، آنرا صاف می کنید و خیلی کم کم در حد چند قطره، چند بار به بچه می دهید تا یبوستشان را برطرف کند.
تذکر: در صورت یبوست از ملینات فقط یک یا دو بار استفاده کنید. در کودکان از استفاده بی مورد و مکرر از ملینات باید خودداری کرد چون دستگاه گوارش آنان به این ملینات عادت کرده و عملکرد طبیعی خود را از دست خواهد داد.

اگر مشکل از یبوست بچه نباشد در قدم های بعد باید مواردی دیگر مورد بررسی قرار گیرند.
مشکل شایع تر بعدی این است که: فرایند شیردهی خوب انجام نمی شود و یا آروغ بچه را خوب نمی گیرند و بچه دچار نفخ شده است، لذا توصیه می شود در فرایند شیردهی نکات زیر رعایت شود:
مادران باید در موقعیت راحتی به نوزاد شیر بدهند. باید بنشینند و تکیه بدهند و بالشی زیر دستشان بگذارند و به نوزاد شیر بدهند تا هم خودشان در شرایط مناسبی باشند و خسته نشوند و هم نوزاد راحت باشد و با آرامش شیر بخورد، به اصطلاح مادران باید روی یک تخت چهار بالش بنشیند و بچه شیر بدهند چرا که شیر دهی یک مکانیسم ذهنی -  جسمی می باشد.
همچنین به زور نباید سینه را داخل دهان کودک گذاشت چرا که نوزادان مقدار کمی شیر که می خورند، نفس می گیرند و مجدداً شیر می خورند و این امر نیاز به صبر و حوصله مادر دارد.
ضمناً برای جلوگیری از پس زدن سینه مادر توصیه می شود مادران اولاً بهداشت سینه شان را خوب رعایت کنند ثانیاً احوال و تغذیه مناسب آنان باعث طعم مطبوع شیر و علاقه مندی کودک به آن می گردد.
پس از شیردادن حتماً آروغ نوزاد را بگیرید. سر نوزاد را روی شانه خود قرار دهید و آرام آرام به پشت او بزنید تا باد گلو بزند.
برای رفع نفخ نوزادان نیز مادر هر روز یک لیوان جوشانده رازیانه و زیره همراه با عسل میل کنند. به نوزاد هم می توانید بجای داروهای شیمیایی همچون گريپ ميكسچر، عرق نعناع یا عرق زنیان گرم کرده که با کمی ترنجبین شیرین کرده اید بخورانید.

همچنین مادران می توانند برای رفع نفخ در نوزاد، خودشان نیز عرق نعناع استفاده کنند و گاهی اوقات یک قاشق چای خوری هم در گلوی بچه بریزند تا نوزاد با آن آشنا شود

تعداد بازدید از این مطلب: 3092
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

تدابیر مربوط به افراد دیابتی و دارای قند خون


 امروزه ديابت يکي از شايع ترين بيماريهاي مزمني است که بشر را گرفتار کرده است.
اولین بار بقراط دیابت را در طب سنتی تحت عنوان دیابتوس مطرح کرده است و به دو نوع گرم و سرد تقسیم بندی شده اند که گرمش به دیابت تیپ 1 امروزی و سردش به تیپ 2 امروزی نزدیک تر است و علتش را فقط قند نمی دانستند و مکانیسم خیلی پیچیده ای را توضیح می دهند. البته همه مزاجها در معرض دیابت هستند و مخصوص یک نوع مزاج نیست.
در سال 2003 تعداد مبتلايان به بيماري ديابت در سراسر جهان 194 ميليون نفر تخمين زده مي شد. پيش بيني مي شود که اين رقم تا پايان سال 2025 در نتيجه طولاني شدن عمر مفيد افراد، سبک زندگي بي حرکت و غيرفعال و تغيير الگوهاي رژيم غذايي به 333 ميليون نفر برسد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3080
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

 نسخه رفع گرفتگی و انسداد عروق قلب


 
 جهت باز کردن گرفتگی عروق قلب، نسخه ذیل توصیه می گردد:
تعداد 30 حبه سیر را با 5 عدد لیمو ترش تازه همراه با پوست (که اندازه آن از گردو بزرگتر نباشد) در مخلوط کن ریخته و خمیر کنید، سپس آن را همراه با یک لیتر آب با شعله کم به جوش رسانده و خاموش نمایید تا سرد شود، ترکیب حاصله را صاف نموده و بهتر است در یخچال نگه داری شود. (برای صاف کردن می توانید از الک و پارچه حریری که روی آن انداخته شده است استفاده کنید)
میزان و دوره مصرف:
از داروی تهیه شده به شرح فوق، به مدت 40 روز ناشتا به میزان یک استکان یا 50 سی سی میل نمایید.
تذکر:
-    این میزان تهیه شده از دارو، حدوداً در 20 روز مصرف می شود که جهت ادامه مصرف و تکمیل دوره چهل روزه، می بایست مجدداً دارو  به شرح فوق به صورت تازه تهیه و مصرف گردد.
-    مصرف دارو را در یک دوره چهل روزه به صورت کامل ادامه دهید.
-    تکرار دوره انجام این نسخه، سالی یکبار می باشد ولی تکرار آن هر 6 ماه یکبار ارجح است.
-    حتماً لیمو ترش باید تازه باشد و به همراه پوست و محتویات آن، بعد از آنکه با چاقو برش زده اید، درون مخلوط کن بریزید.
-    لیم ترش هایی که به شکل بیضی و بزرگ تر از لیمو ترش های معمول در بازار عرضه می شوند برای این نسخه مورد تایید نمی باشند

تعداد بازدید از این مطلب: 3165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

بهداشت دستگاه گوارش


 اقدامات پيشگيرانه و درمانی دستگاه گوارشی:
مصرف نمك قبل و بعد از غذا 2- مسواک 3- مصرف سركه با غذا 4- خوردن غذا با دست 5- شستشوي دستها قبل و بعداز غذا 6- راه رفتن بعد از غذاي شب 7- آب نخوردن مابين غذا 8- آرام نوشيدن آب 9- در شب نشسته آب خوردن 10- استراحت بعد از غذاي روز 11- مصرف سياهدانه و پياز و سيب (ناشتا)
12- خوردن آب باران در ماه ارديبهشت 13- خوردن آب زمزم 14- مصرف عسل، مرغ، خرما، انار، زيتون، خرفه، و شيرگاو و پرهيز از مصرف گوشت گاو

تعداد بازدید از این مطلب: 3161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

ممنوعات مصرف هم زمان مواد غذایی


 مصرف هم زمان بعضی از مواد غذایی با یکدیگر می تواند بسیار مضر باشد و حاصل آن تولید اخلاط زاید در بدن می باشد که گاهی تاثیرات این تداخلات در چندین سال بعد به صورت بیماری های مختلف و صعب العلاج بروز خواهد کرد.به عنوان مثال حکمای طب ایرانی معتقدند که مصرف هم زمان موارد ذیل باعث تولید اخلاط خام در بدن شده و تولید بیماری کرده، مثلاً مصرف ماست با هر نوع و هر مقدار گوشت باعث لکه های پوستی و مصرف سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه ساخته می شود همراه با برنج باعث کولیت و درد شکم می شود که ممکن است این بیماری ها حاصل عدم رعایت این مطالب در طول چندین سال باشد. بنابراین از خوردن هم زمان ترکیبات مواد غذایی که در هر ردیف از جدول ذیل ذکر شده است، جداً خودداری نمایید.
 
 
    عنوان مواد غذایی اول    عنوان مواد غذایی دوم
1    خربزه    عسل
2    ماست    هر نوع گوشت یا غذای گوشتی
3    کله پاچه    انگور
4    پنیر    بادام
5    شیر    میوه های تازه
6    شیر    تخم مرغ
7    شیر    مواد غذایی ترش و شور
8    شیر    حبوبات
9    شیر    ترب
10    شیر    سبزیجات خام
11    شیر    شراب خرما
12    شیر    گوشت
13    شیر    ماهی تازه
14    تخم مرغ    ماهی تازه
15    سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه ساخته می شود    برنج
16    سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه ساخته می شود    ماش
17    سرکه یا انواع شور و ترشی که با سرکه ساخته می شود    حلیم
18    انار    حلیم
19    فراوردهای لبنی    ترشیجات
20    فراوردهای لبنی    انواع آلو
ضمناً خوردن خربزه یا هندوانه به همراه وعده غذایی و همچنین خوردن گوشت خام نیز می تواند امراض جدی در پیش داشته باشد

تعداد بازدید از این مطلب: 2948
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

 تدابیر مربوط به افرادی که با کامپیوتر زیاد کار می کنند


 
کامپیوتر یک وسیله الکترومغناطیسی می باشد و کار کردن با وسایل الکترومغناطیسی سودازا بوده و استفاده طولانی از آنها تاثیرات منفی زیادی برای کاربران خود ایجاد می کند. به ویژه امروزه کار با کامپیوتر در خانه و محل کار آن قدر رایج شده است که برخی از افراد هر روز مجبور به استفاده از کامپیوتر در مدت زمانی طولانی هستند، لذا انجام تدابیر ذیل برای کاهش مشکلات و عوارض کار طولانی با کامپیوتر توصیه می گردد:

تعداد بازدید از این مطلب: 3190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

اقدامات پيشگيرانه و درماني چشم


 

 1-نگاه به قرآن 2- تماشاي مناظر سبز 3- تماشاي آب روان 4- تماشاي زيبائيها 5- سرمه كشيدن (بين زن و مرد فرقي نمي‌كند البته هنگام خواب) چون سرمه در روز زيبائي و در شب شفاست. 6- رؤيت آئينه در هنگام عصبانيت و قبل از خروج از منزل 7- گريه شبانه 8- مطالعه نكردن بعد از غذا و هنگام غروب 9- تماشاي آسمان.

تعداد بازدید از این مطلب: 3017
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

تدابير سفـر



 أَوَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ كَانُوا أَشَدَّ مِنْهُمْ قُوَّةً وَأَثَارُوا الْأَرْضَ وَعَمَرُوهَا أَكْثَرَ مِمَّا عَمَرُوهَا وَجَاءتْهُمْ رُسُلُهُم بِالْبَيِّنَاتِ فَمَا كَانَ اللَّهُ لِيَظْلِمَهُمْ وَلَكِن كَانُوا أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ   سوره روم - آیه نهم

آيا در زمين سير نكردند تا عاقبت كار پيشينيانشان (چون قوم عاد و ثمود) را ببينند كه از اينها بسيار تواناتر بودند و پيش از اينها در زمين كشتزار و كاخ و عمارت برافراشتند و رسولان خدا با آيات و معجزات براي هدايت آنان آمدند (ليكن چون نپذيرفتند همه به كيفر كفر هلاك شدند) و خدا درباره ي آنها هيچ ستم نكرد بلكه آنها خود در حقّ خويش ستم كردند.

آداب سفر در روايات و احاديث:

تعداد بازدید از این مطلب: 3076
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 29 فروردين 1393
نظرات

 ماشین گرفتگی یا بیماری حرکت


برخی از افراد در حین مسافرت حتی سفرهای کوتاه، در هنگام  حرکت با وسیله نقلیه پس از مدتی دچار حالت تهوع می گردند که در طب سنی به بیماری حرکت و در بین مردم به ماشین گرفتگی مشهور می باشد.
علت اصلی این امر، وجود اخلاط ناسالم در معده فرد است که با حرکت مداوم، باعث جابجایی اخلاط و ایجاد حالت تهوع و بعضاً استفراغ می گردد، لذا در منابع طب سنتی تاکید می شود که قبل از سفر، فرد یک پاکسازی کلی بدن نموده و بعد عازم سفر شود.
 
اگر دچار چنین حالتی شدید موارد ذیل توصیه می گردد:
برای رفع آن خوردن سردی ها مخصوصاً آبغوره مفید می باشد
-. همچنین خوردن آبی که مقداری آبلیمو داخل آن ریخته باشند خوب است
توصیه می گردد در زمان حرکت به گونه ای برنامه ریزی نمایید که هضم  معده شما تمام شده باشد و معده خالی باشد، ولی فرد گرسنه نباشد.
- اگر این حالت نهایتاً منجر به استفراغ شد، مانع آن نشوید.
- تحت فشار ادرار و مدفوع نباشند و قبل از حرکت دفع ادرار و مدفوع صورت گرفته باشد.
- دریا زدگی نیز همانند حالت تهوع در ماشین به علت حرکت مداوم بدن می باشد و همین دستورات کمک کننده است

تعداد بازدید از این مطلب: 3549
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 24 فروردين 1393
نظرات

آبله و سرخک از نظر رازی و مقایسه آن با موازین طب امروز


در این مقدمه مختصر یادآور می شویم که رازی، در علوم مختلف از کیمیا و داروسازی و الهیات و نجوم و ماوراء الطبیعه و هیأت و امثال آن قریب دویست و هفتاد و سه کتاب و رساله و مقاله چه منسوب و چه مشکوک و مکرر دارد.
از تعداد مؤلفات بالا یکصد و اندی کتاب مطول و مختصر و متوسط و رساله و مقاله در طب و علوم وابسته بدان است که این ها نیز منسوب و یا مشکوک و مکرر می باشند.

تعداد بازدید از این مطلب: 2423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 24 فروردين 1393
نظرات

ترک اعتیاد به روش طب سنتی


  
یکی از روشهایی که در حال حاضر در ترک مواد مخدربه کار برده می شود و غالب معتادین از این روش نیز استفاده کرده اند ، روش سم زدایی و به دنبال آن تنفرزدایی از مواد مخدر"خصوصا مواد مخدر سنتی و مرفینی"است.در روش سم زدایی بیمار را به مرحله sedation نیمه خواب – بیهوشی برده وازطریق سرم تراپی برای بهبود بیمار معتاد تلاش می کنند. بعد از آن با مصرف داروهای خاص ازجمله نالترکسان-بوپروفین سعی درتنفرزایی مواد مخدر می کنند. این روش در طب سنتی نیز کاربرد داشته و درگذشته نیز سعی در تنفرزدایی بیمار می کردند. یکی از این روشها ترک اعتیاد با مصرف گیاه یونجه، افنطین،مرزنجوش و نعنا می باشد. مصرف این گیاهان به صورت شرب موثراست. همه این گیاهان باید تازه باشد و بعد از آنکه درالکل خیسانده شد و خوب عمل آمد، فرد معتاد یک استکان از آن را میل کرده و سپس مواد مخدر را مصرف می کند.در این مرحله فرد معتاد دچاراستفراغ شدید و دل ضعفه و اسهال می گردد و نوعی از تنفرزایی از مواد مخدر به بیمار دست می دهد.البته این روش در ترک سیگار و هروئین نیز مؤثر می باشد.
درکشور هند این روش اخیرا نیز مورد استفاده قرارمی گیرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 2282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 24 فروردين 1393
نظرات

امام خمینی (ره)درکتاب کشف الاسرار درباره طب غربی فرمودند:


«غرب همه چیز استعماری دارد: طب استعماری ، فرهنگ استعماری که برای کشورهای عقب افتاده صادر می کنند . آنها می‌خواهند ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می دهند وابستگی می آورد، اگرمی خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید اول این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید.»
«امروز در تمام کشور ایران که به قول شما دانشگاهی مانند جندی شاپور داشته، یک نفر که قانون بوعلی (طب سنتی)را بفهمد معلوم نیست که باشد، و این ضربتی است که این کشور از دست اجانب به وسیله زمامداران بی خرد خورد.» امام خمینی جلد ۲ ص ۱۸ . رساله نوین فقهی پزشکی
« اجانب با فعالیت خود مدارس و دانشگاه های ما را از محتوی خالی کرده اند…..امیدوارم همه ی آقایان کمک کنند تا فرهنگمان و فرهنگ اسلامی مان، فرهنگی که شیخ الرئیس را درست کرده است را باز یابیم.» ک . دیدگاههای فرهنگی امام خمینی ص ۵
 ** كشوری كه دانشگاهی داشته مانند جندی شاپور  كه درس خواندگانش پزشك پادشاهان  بودند، كار به جایی  رسیده كه پزشكانش یا از یهودیان شدند و یا از كسانی كه پیش خود تحفۀ حكیم مؤمنی را خوانده بودند...
** ایرانی ها و بخصوص زمامداران، یكباره خود را باخته و بطوری در همه چیز تسلیم اروپا شدند كه خود با طب یونانی با همۀ قوا به مبارزه برخاستند و بقیه از یادگارهای اطبای یونان را كه در گوشه و كنار یافت می‌شد بطوری محدود كردند و در فشار گذاشتند كه آنها معلومات خود را برای دیگران ابراز نكردند و با خود در زیر خاك همراه بردند و مشتی جوانان بی تجربه با تحصیلات بسیار ناقص و گرفتن دیپلم با وسائط و آنچه شما بهتر میدانید آن طب را از جهان برای همیشه برچیدند و امروز كه دكترهای بزرگ كشور بر خطای خود آگاه شدند و پیش آنها ثابت شد كه برای علاج ناخوشیهای مزاجی چاره‌ای جز عمل بر طبق دستورات یونانی نیست و علاجهای اروپایی خدمت شایانی نمیتواند به اینگونه مریضها بكند، چاره‌ای جز ندامت و افسوس ندارند.
** طب یونانی را که برای علاج كلیه امراض مزاجی  بهترین وسیله بود و با سهلترین راه مطابق اقتصاد این خدمت را بهتر از طب امروز اروپا انجام می‌داد از میان بردند و ریشه آنرا برای همیشه از جهان برانداختند و چنین خیانت بزرگی بخصوص به كشور ایران كردند.
** امروز در تمام كشور ایران كه به قول شما, دانشگاهی مانند جندی شاپور داشته، یك نفر كه قانون بوعلی را بفهمد معلوم نیست باشد و این ضربتی است كه این كشور از دست اجانب بوسیله زمامداران بی خرد ما خورد.
** غرب همه چیز استعماری دارد: طب استعماری ، فرهنگ استعماری که برای کشورهای عقب افتاده صادر می کنند . آنها می‌خواهند ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می دهند وابستگی می آورد، اگرمی خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید اول این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید.
** یكی از دكترهای امروزی می‌گفت بر ما و بر دكتر‌های بزرگ این كشور ثابت شده كه كاری از طب اروپا جز جراحی بر نمی‌آید و داروهای اروپایی معالج نیست، بلكه مسكنی است كه ما به كار می‌بریم و انتظار آن داریم كه  دورۀ خود را طی كند و یا به خوبی و یا به هلاكت منجر شود. گفتیم پس چرا دكتر‌ها این مطلب را به مردم نمی‌گویند.گفت: كسی قدرت این گفتار را ندارد و درست گفت.
** می دانیم که علومی که در شرق بود ، دسیسه ها اسباب این شد که عقب بزنند آن ها را و به جای آن علوم غرب را بیاورند. دانش هائی که در شرق بود و اروپا از آن تقلید می کرد، دست هائی آمد آنها را عقب زد و محتوی را از ما گرفت و الان وضع ما وضعی شده است که خیال می کنیم که هر چی هست در غرب است و ما هیچ چیز نداریم... اروپا از طب بوعلی تا همین اخر استفاده می کردند، کتاب بوعلی تا همین اخر شاید حالا هم مورد نظر آنها باشد.
** امروز همه چیز كشور ما باهم جور است و تا یك شجاعت ادبی در نویسندگان ما پیدا نشود اصلاح نخواهد شد. امروز اگر كسی از طب اروپایی یا زندگی اروپا  مآبی انتقادی كند مورد هو و جنجال بسیار واقع خواهد شد و از نظر جوانان تحصیل كرده ما ساقط می‌شود. لیكن با همه حال ممكن است در بین آنان كسانی به فكر بیفتند و سنجشهایی كرده راهی به خطا كاریهای خود پیدا كنند و برای دوره‌های بعد از این زمان طرفدارانی هم برای این مسلك  پیدا شود و قدمهایی برای سعادت نسل آتیه برداشته شود.
** هان! ای نویسندگان به خود آیید و از بیخردان نهر اسید و گفتنیها  را بگویید و زندگی پر آشوب اروپا چشمتان را از حقایق نبندد.
همه شنیدید در زمان تصدی رضاخان همین شاه كنونی به تیفوئید مبتلا شد، در وقتی كه تمام دكترهای درجه اول كشور از درمان آن مأیوس شدند، ‌طبیب طالقانی با دستور طب قدیم او را معالجه كرد. خوب بود با چنین  امتحانی رضاخان یا زمامداران آن روز به فكر این بیفتند كه طب كشور خود ما نیز باید دستكم در حساب بیاید لكن بقدری اینها خود را باختند و انگاره را از دست دادند كه حاضر نیستند برای خود جزیی فضیلتی  قائل شوند و با حسن و هوش خود هر طور شده است مبارزه می‌كنند كه مبادا بر خلاف اروپا سخنی بگویند.

تعداد بازدید از این مطلب: 3245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 24 فروردين 1393
نظرات

اثبات کجی دیوارپزشکی(2)

 

اینک اسناد تاریخی به ترتیب سیر حوادث، از قدیم به جدید:

تعداد بازدید از این مطلب: 3555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 24 فروردين 1393
نظرات

اثبات کجی دیوارپزشکی(1)


 
در450سال پیش خشت نخستین بنای معظم پزشکی جدید،توسط معمارنخست این بنا،یعنی پاراسلس کارگذاشته شده است وبا وجود اکتشافات عدیده ی شخصیت های عالی قدر و نوابغی عالی مقام،کلود برنارد و پاستور و دیگران،کجی این دیوار،به مرور زمان و رفته رفته فزونی یافته است.درقرن نوزدهم،این کجی به اندازه ای کافی محسوس شد ودر قرن بیستم به ان درجه شدت یافته که خطرات بسیار و تلفات بیشمار بیماران را به وجود اورده است،تا ان انجا که هر سال در حدود دومیلیون تن از بیماران،در سراسر جهان،به علت اسیب های ناشی از داروها و درمان های کنونی،جان خود را از دست می دهند! واین به راستی،مایه ی کمال افسوس و دریغ است.
برای اثبات این امر باید از همان خشت نخستین ساختمان،یعنی از زمان پاراسلس که ریشه خطاها از انجا سرچشمه می گیرد،شروع کرده ودر همان جا علت العلل خطرات و تلفاتی را که امروز نصیب بیماران  بینوا می شود،جستوجو کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 3312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 24 فروردين 1393
نظرات

امام خمینی (ره)درکتاب کشف الاسرار درباره طب غربی فرمودند:


«غرب همه چیز استعماری دارد: طب استعماری ، فرهنگ استعماری که برای کشورهای عقب افتاده صادر می کنند . آنها می‌خواهند ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می دهند وابستگی می آورد، اگرمی خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید اول این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید.»
«امروز در تمام کشور ایران که به قول شما دانشگاهی مانند جندی شاپور داشته، یک نفر که قانون بوعلی (طب سنتی)را بفهمد معلوم نیست که باشد، و این ضربتی است که این کشور از دست اجانب به وسیله زمامداران بی خرد خورد.» امام خمینی جلد ۲ ص ۱۸ . رساله نوین فقهی پزشکی
« اجانب با فعالیت خود مدارس و دانشگاه های ما را از محتوی خالی کرده اند…..امیدوارم همه ی آقایان کمک کنند تا فرهنگمان و فرهنگ اسلامی مان، فرهنگی که شیخ الرئیس را درست کرده است را باز یابیم.» ک . دیدگاههای فرهنگی امام خمینی ص ۵
 ** كشوری كه دانشگاهی داشته مانند جندی شاپور  كه درس خواندگانش پزشك پادشاهان  بودند، كار به جایی  رسیده كه پزشكانش یا از یهودیان شدند و یا از كسانی كه پیش خود تحفۀ حكیم مؤمنی را خوانده بودند...
** ایرانی ها و بخصوص زمامداران، یكباره خود را باخته و بطوری در همه چیز تسلیم اروپا شدند كه خود با طب یونانی با همۀ قوا به مبارزه برخاستند و بقیه از یادگارهای اطبای یونان را كه در گوشه و كنار یافت می‌شد بطوری محدود كردند و در فشار گذاشتند كه آنها معلومات خود را برای دیگران ابراز نكردند و با خود در زیر خاك همراه بردند و مشتی جوانان بی تجربه با تحصیلات بسیار ناقص و گرفتن دیپلم با وسائط و آنچه شما بهتر میدانید آن طب را از جهان برای همیشه برچیدند و امروز كه دكترهای بزرگ كشور بر خطای خود آگاه شدند و پیش آنها ثابت شد كه برای علاج ناخوشیهای مزاجی چاره‌ای جز عمل بر طبق دستورات یونانی نیست و علاجهای اروپایی خدمت شایانی نمیتواند به اینگونه مریضها بكند، چاره‌ای جز ندامت و افسوس ندارند.
** طب یونانی را که برای علاج كلیه امراض مزاجی  بهترین وسیله بود و با سهلترین راه مطابق اقتصاد این خدمت را بهتر از طب امروز اروپا انجام می‌داد از میان بردند و ریشه آنرا برای همیشه از جهان برانداختند و چنین خیانت بزرگی بخصوص به كشور ایران كردند.
** امروز در تمام كشور ایران كه به قول شما, دانشگاهی مانند جندی شاپور داشته، یك نفر كه قانون بوعلی را بفهمد معلوم نیست باشد و این ضربتی است كه این كشور از دست اجانب بوسیله زمامداران بی خرد ما خورد.
** غرب همه چیز استعماری دارد: طب استعماری ، فرهنگ استعماری که برای کشورهای عقب افتاده صادر می کنند . آنها می‌خواهند ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می دهند وابستگی می آورد، اگرمی خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید اول این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید.
** یكی از دكترهای امروزی می‌گفت بر ما و بر دكتر‌های بزرگ این كشور ثابت شده كه كاری از طب اروپا جز جراحی بر نمی‌آید و داروهای اروپایی معالج نیست، بلكه مسكنی است كه ما به كار می‌بریم و انتظار آن داریم كه  دورۀ خود را طی كند و یا به خوبی و یا به هلاكت منجر شود. گفتیم پس چرا دكتر‌ها این مطلب را به مردم نمی‌گویند.گفت: كسی قدرت این گفتار را ندارد و درست گفت.
** می دانیم که علومی که در شرق بود ، دسیسه ها اسباب این شد که عقب بزنند آن ها را و به جای آن علوم غرب را بیاورند. دانش هائی که در شرق بود و اروپا از آن تقلید می کرد، دست هائی آمد آنها را عقب زد و محتوی را از ما گرفت و الان وضع ما وضعی شده است که خیال می کنیم که هر چی هست در غرب است و ما هیچ چیز نداریم... اروپا از طب بوعلی تا همین اخر استفاده می کردند، کتاب بوعلی تا همین اخر شاید حالا هم مورد نظر آنها باشد.
** امروز همه چیز كشور ما باهم جور است و تا یك شجاعت ادبی در نویسندگان ما پیدا نشود اصلاح نخواهد شد. امروز اگر كسی از طب اروپایی یا زندگی اروپا  مآبی انتقادی كند مورد هو و جنجال بسیار واقع خواهد شد و از نظر جوانان تحصیل كرده ما ساقط می‌شود. لیكن با همه حال ممكن است در بین آنان كسانی به فكر بیفتند و سنجشهایی كرده راهی به خطا كاریهای خود پیدا كنند و برای دوره‌های بعد از این زمان طرفدارانی هم برای این مسلك  پیدا شود و قدمهایی برای سعادت نسل آتیه برداشته شود.
** هان! ای نویسندگان به خود آیید و از بیخردان نهر اسید و گفتنیها  را بگویید و زندگی پر آشوب اروپا چشمتان را از حقایق نبندد.
همه شنیدید در زمان تصدی رضاخان همین شاه كنونی به تیفوئید مبتلا شد، در وقتی كه تمام دكترهای درجه اول كشور از درمان آن مأیوس شدند، ‌طبیب طالقانی با دستور طب قدیم او را معالجه كرد. خوب بود با چنین  امتحانی رضاخان یا زمامداران آن روز به فكر این بیفتند كه طب كشور خود ما نیز باید دستكم در حساب بیاید لكن بقدری اینها خود را باختند و انگاره را از دست دادند كه حاضر نیستند برای خود جزیی فضیلتی  قائل شوند و با حسن و هوش خود هر طور شده است مبارزه می‌كنند كه مبادا بر خلاف اروپا سخنی بگویند.

تعداد بازدید از این مطلب: 3359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

زيبايي به چه قيمتي؟


 
 تلاش زنان در همه سال‌هاي عمر خود براي زيباتر و دلفريب ‌تر شدن، پيشينه‌اي به درازاي تاريخ دارد. اين وسواس حتي به قيمت آسيب‌هاي جسمي مختلف، ابتلا به بيماري‌هاي مرگبار و حتي مرگ نيز  تمام مي‌شده است. بانوي نويسنده اين مقاله با اشاره به وجود انواع مواد شيميايي و خطرناک نظير جيوه و سرب و آلومينيوم، اسيدهاي مختلف و غيره، و بروز بيماري‌هاي گوناگون در ميان استفاده‌کنندگان از اين محصولات که در سايه تبليغات رسانه‌هاي ما در حال گسترش دامنه مخاطبان خود است، يادآوري مي‌کند که هيچ راه‌حلي نمي‌تواند به اندازه لبخند زدن، چهره ما را زيبا و دلفريب کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 3557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

غذای نوزادان و کودکان از 7 ماهگی تا 2 سالگی
       

1- بهترین غذا برای نوزادان ، شیر مادر است . خداوند سبحان حداقل و حد اکثری برای آن قائل شده .
2- حد اقل شیر دهی مادران به نوزادان 21 ماه می باشد . ( سوره احقاف آیه 15 ) .
3- حد اکثر شیردهی مادران به نوزادان 24 ماه می باشد . ( سوره بقره آیه 233 ) .
4- بهتر است که نوزاد را از 7 ماهگی بمرور به آب میوه جات طبیعی عادت بدهند و بهترین آن آب سیب است .
5- در مرحله بعد پیشنهاد می شود که حریره بادام مخصوص را به نوزاد بدهید .
6- بعد از اتمام یک سال ، می توانید فرزند خود را با عسل تغذیه کنید .
حریره بادام مخصوص
مواد لازم : 5 عدد مغز بادام شیرین و خام , دو سوم لیوان آب ، 1 قاشق غذا خوری آرد برنج قهوه ای ، عصاره کشمش 2 قاشق غذا خوری .
طرز تهیه : مغز بادام را با آب داغ خیس کرده ، پوست بکنید و همراه آب ، در مخلوط کن مخلوط کنید ، سپس در طرف کوچکی ریخته و بعد آرد را اضافه کرده و روی اجاق با حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا بجوشد . در این حال حریره را از روی اجاق برداشته و عصاره کشمش را به آن افزوده و صبر کنید تا خنک شود . سپس کودک خود تغذیه کنید .
طرز عصاره گیری کشمش
یک استکان کشمش سایه خشک یا آفتاب خشک را تمیز کرده و بشوئید و با یک لیوان آب جوشیده ولرم مخلوط کرده ودر مخلوط کن ، مخلوط کنید، تا بصورت شیره در آید و بعد صاف کرده و سپس مورد مصرف قرار دهید.

نوع دیگر حریره بادام
6- در این نوع حریره بادام از آرد جوانه گندم استفاده شود. گندم با پوست را جوانه زده، بعد خشک کنید و در آخر آسیاب کرده و آرد جوانه را بدست آورید و در غذای کودک استفاده کنید. هفته ای 2 بار کودک خود را با انواع حریره تغذیه کنید.
نوع دیگر حریره بادام
در این نوع حریره، مخلوطی از آرد جوانه گندم و آرد برنج قهوه ای استفاده شود.
حریره فندق
این حریره نیز مثل حریره بادام تهیه می شود؛ با این اختلاف که به جای بادام از 5 عدد فندق خام درشت استفاده شود. توجه: این حریره برای کودکانی که یبوست مزاج دارند مفید است.
سوپ سبزیجات
کودک خود را 2 بار در هفته با این سوپ تغذیه کنید .
مواد لازم : برنج قهوه ای نیم کوب شده 1 قاشق غذا خوری ، بلغور گندم 1 قاشق مربا خوری ، جو پوست کنده نیم کوب شده 1 قاشق غذا خوری ، عدس 1 قاشق مربا خوری . سیب زمینی پوست کنده کوچک 1 عدد . گشنیز و جعفری خرد شده 2 قاشق غذا خوری . گوجه فرنگی متوسط رنده شده 1 عدد . نمک در یا بمقدار کم .
همه مواد را با دو ونیم لیوان آب در ظرف لعابی یا سفالی ریخته و روی اجاق بگذارید ، تا بمرور پخته و جا بیفتد وآماده گردد .
پوره سبزیجات
مواد لازم : هویج فرنگی یک عدد کوچک ، کدو حلوائی یک تکه کوچک ، روغن زیتون یک قاشق چای خوری ، انبه یک قاشق غذا خوری . هر دو را بخار پز کرده و پوست کدو را جدا کنید ودر پیاله ای با چنگال له کنید ، سپس یک قاشق غذا خوری انبه را به کدو و هویج اضافه کنید و بعد یک قاشق چای خوری روغن زیتون بکر و چند قطره آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.
وکودک خود را تغذیه کنید . هفته ای دو بار کودک خود را با این غذا تغذیه کنید .
پوره سیب زمینی با خرما
مواد لازم : سیب زمینی متوسط یک عدد ، خرمای رطب پوست کنده یک عدد . سیب زمینی را بخار پز کرده و با چنگال له کنید و سپس خرمای رطب را هسته جدا کرده و پوست بکنید و خوب مخلوط کنید و بعد یک قاشق چای خوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید . کودک خود را هفته ای دو بار با این غذا تغذیه نمائید .
پوره سبزیجات و میوه جات
مواد لازم : انجیر خشک رسیده قهوه ای 5 عدد ، برگه خشک آفتابی زرد آلو 5 عدد ، مغز پسته خام 5 عدد  . همه را تمیز کرده وشسته و با نصف لیوان آب خیس شود . بعد از آماده شدن در پیاله ریخته و با چنگال له کنید و هفته ای دو بار کودک خود را با این پوره تغذیه کنید .
توجه : در صورت استفاده از مواد حیوانی ، بهتر است که بعد از یک سالگی بمقدار کم از ماهیچه گوسفند استفاده شود . یک قلم که همراه ماهیچه است به سوپ اضافه شود .
توصیه به مادران :

سعی کنید که بچه را شکم باره تربیت نکنید و پر خور بار نیاورید .
مادران سعی کنند که کودک خود را بمرور به غذا خوردن عادت دهند و از کم شروع کنند .
بهترین غذا برای کودک ، شیر مادر بوده و مادرانی که می خواهند به کودک خود خدمت کنند و او را خوب تغذیه کنند ، بهتر است که خود مادر غذای خوبی داشته باشد . تا فرزندش ، خوب تغذیه شود .
مادران سعی کنند که کودک خود را به مواد غذائی بی محتوا مانند : ماکارونی ، بستنی ، انواع شکلات ، بیسکویت ، پفک و چیپس و یخمک و غیره ......عادت ندهند .
پوره میوه جات
مواد لازم : سیب گلاب 2 عدد ، یک چهارم موز کوچک ، 1 قاشق مربا خوری کشمش شسته شده ، 2 عدد انجیر تازه یا خیس شده و نصف استکان آب ، همه را در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید ، تا بصورت پوره در آید و کودک خود را هفته ای دو بار با این خوراکی تغذیه نمائید .

تعداد بازدید از این مطلب: 3087
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

مواد غذایی مضر برای کبد
  


 
چای ، شیرینی جات قندی ، پرخوری ، غذاهای چرب و پرحجم ، ماست ، نوشابه ، آب یخ ، تخم مرغ ، نمک زیاد ، ترشی جات سرکه ، فلفل و ادویه جات تند به مقدار زیاد ، سیر زیاد ، غذاهای فریز شده ، سس ، رب ، بادمجان ، نوشیدن مایعات همراه غذا ، آجیل شور ، خرده خرده غذا خوردن
ماکارونی ، آش ، رشته ، مشروبات الکلی ، عدم فعالیت ، خواب زیاد ، تند و سریع غذا خوردن ، گوشت زیاد ، مغز ، جگر ، دل ، زبان ، کله و پاچه ، قسمت های چرب انواع گوشت قرمز ، گوشت دنده ، گوشت چرخ کرده پرچرب ، سوسیس و کالباس ، ماهی کنسرو شده در روغن ، گوشت غاز ، مرغابی ، خاویار ، شیر و ماست پرچربی ( بیش از 2% ) ، پنیر محلی ( تهیه شده از شیر 4% چربی ) ، پنیر خامه ای ، پنیرهای چرب ، بستنی ، روغن های حاوی چربی اشباع ، کره ، روغن نارگیل ، مارگارین ، کیک ، شکلات ، چیپس ، غذاهای سرخ شده ، نان و برنج زیاد و همچنین مواد نشاسته دار.

تعداد بازدید از این مطلب: 3890
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : شنبه 23 فروردين 1393
نظرات

نشانه ها و علائم سنگ کلیه و مثانه  
 


از نشانه های پیدایش سنگ در گرده و مثانه ، تغییرات وضعیت ادرار است که گاه غلیظ یا رقیق ، صاف یا سیاه می شود. در افراد پیر این علائم بدون درد همراه است. درد کلیهو سنگ با پر لودن شکم بیشتر می شود. هرگاه سنگ در حالب گیر کرده باشد
درد در حدود ناف و بیخ ران پایین می آید . اگر سنگ در مثانه باشد اکثراً درد و خارش و گرانی در آلت پیدا می شود و بیمار پیوسته دست به آلت می برد. تمایل به تکرار ادرار دارد و چکه می کند. در پیشگیری از سنگ کلیه و مثانه بایستی توجه زیاد به دستگاه گوارش نمود و غذا زیاد جویده شود. غذاهای مخالف طبع را نباید خورد. از پرخوری پرهیز کرد. شکم بایستی روزی 2 بار اجابت مزاج داشته باشد. تقریباً به مدت طولانی بنشیند ( 20 دقیقه ). مالش بدن و استفاده از حمام به اعتدال مفید است. شالی روی کمر ببندید و از سرما محفوظ نگه دارید. غذاهایی که زمینه ساز تولید سنگ می کردند پرهیز کنید مثل گوشت مانده ، پاچه ، شیرینی زیاد ، قهوه و شکلات . حکیم ابن سینا در کتاب قانون می فرماید : سنگ گرده ای را که دفع شد اگر به همان مریض بخورانند سنگ ها را بریزاند .

تعداد بازدید از این مطلب: 3948
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود