بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی ....................پیامبر اکرم(ص):لايَستَغنِي أهلُ كُلِّ بَلَدٍ عَن... طَبيبٍ بَصيرٍ ثِقَةٍ. .....مردم هيچ شهرى از پزشکِ بصيرِ مورد اعتماد بى نياز نيستند. ...............................بحارالانوار،ج75،ص235
عینک آفتابی مارک با گارانتی" >عینک آفتابی مارک با گارانتی
عینک آفتابی ریبن" >عینک آفتابی ریبن
فروشگاه خرید ساعت دیواری" >فروشگاه خرید ساعت دیواری
فروشگاه اینترنتی" >فروشگاه اینترنتی
هاست ویندوز Plesk" >هاست ویندوز Plesk
عینک آفتابی مردانه" >عینک آفتابی مردانه
ظرفشوی واشن برایت" >ظرفشوی واشن برایت
خرید مونوپاد" >خرید مونوپاد
خرید ساعت دیواری فانتزی" >خرید ساعت دیواری فانتزی
گن لاغری" >گن لاغری
پایه عکاسی مونوپاد" >پایه عکاسی مونوپاد
نینجا والت" > نینجا والت
دستگاه فر موی مک استایلر" >دستگاه فر موی مک استایلر
پایه عکاسی مونوپاد" > پایه عکاسی مونوپاد
فانی بافت خرید" >فانی بافت خرید
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید ساعت دیواری" >خرید ساعت دیواری
پاور بانک" > پاور بانک
واکر کودک" >واکر کودک
مونوپاد" >مونوپاد
شارژر همراه پاور بانک" >شارژر همراه پاور بانک
تی شرت محرم" >تی شرت محرم
گن لاغری مردانه" >گن لاغری مردانه
خرید هاست لینوکس" >خرید هاست لینوکس
شارژر همراه" >شارژر همراه
بهترین گیرنده دیجیتال " > بهترین گیرنده دیجیتال
فروشگاه تی شرت محرم" > فروشگاه تی شرت محرم
هات بانز" > هات بانز

آمار مطالب

کل مطالب : 271
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 135
باردید دیروز : 153
بازدید هفته : 288
بازدید ماه : 1074
بازدید سال : 4295
بازدید کلی : 108150

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیماریها و شناخت داروها در طب سنتی اسلامی و آدرس teb1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 135
بازدید دیروز : 153
بازدید هفته : 288
بازدید ماه : 1074
بازدید کل : 108150
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



(دريافت کد ساعت)<
br>
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 28 مهر 1393
نظرات

 

 

علل سخت زایی (عسر ولادت‏)

سخت زایی یا دیستوشی به سختی بیش از معمول مراحل زایمان اطلاق می گردد. حدودا یک پنجم زایمانها با دیستوشی مواجه هستند. این حالت از نظر طب جدید علل و عوامل خطری دارد که به شرح زیر می باشد.

 

علل: فعالیت نامناسب رحمی، وضعیت و قرار نامناسب جنین، عدم تناسب بین سر جنین و لگن مادر، وجود تومور بزرگ در بدن جنین.

 

عوامل خطر: سابقه سخت زایی، ماکروزومی(بزرگی جنین)، دیابت، وزن بیش از حد و چاقی، رشد نامتقارن سریع جنین، زایمان پست ترم، زایمان اول، خروج زودهنگام زایمان از مرحله دوم، زایمان دستکاری شده، طولانی شدن مرحله دوم، القای زایمان.

 

اما در طب سنتی اسباب سخت زایی چنین بیان شده است:

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2925
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 28 مهر 1393
نظرات

 آویشن؛ پاک کننده و تقویت کننده ریه و معده و کبد و روده ها

 

آویشن یکی از گران بهاترین گیاهان دارویی روی زمین است، زیرا مواد گوناگون و فوق العاده مؤثری در آن وجود دارد که بدون اغراق به اندازه مجموعه داروهای یک داروخانه در وجود آدمی تأثیر و در درمان بیماری های مختلف اعجاز می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 2962
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : یک شنبه 27 مهر 1393
نظرات

 

 

شلغم، غذایی مناسب برای فصل سرما

مرحوم دکتر سید جلال مصطفوى کاشانى

در شلغم یک آنتى بیوتیک قوى موجود است. به این جهت، باوجود اینکه داراى مقدار زیادى مواد قندى قابل جذب است، با این همه هیچ گاه تحت تأثیر میکروب هاى هوا فاسد نمى شود و خوراکى هایى را که با شلغم مى پزند دیرتر فاسد مى شوند.

شلغم معده و روده ها را ضد عفونى مى کند.

اگر شلغم را خرد کنند و صد گرم آن را در آب بجوشانند، نوشابه اى به دست مى آید که براى سینه فوق العاده مفید است؛ اخلاط را به سهولت از سینه دفع کرده و سرفه را آسان مى کند و براى معالجه سرماخوردگى بسیار مفید واقع مى شود. شلغم را رنده کرده و آب آن را گرفته صاف کنید و هم وزن آن را شکر افزوده با آتش ملایمى بپزید تا به قوام آید، به این ترتیب شربت شلغم به دست مى آید. روزى چند قاشق سوپ خورى از آن را براى معالجه سرماخوردگى، زکام و آنژین، و ورم لوزه ها و درد سینه میل کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 3090
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
نظرات

درمان دارویی سرطان در منابع طب سنّتی ایران

 

سرطان دوّمین عامل مرگ و میر در دنیا است. درمان انواع سرطان‌ها بسیار پیچیده بوده و کشف داروهای جدید ضد سرطان، با اثر بخشی بالا، سمیّت کم که به صورت انتخابی بر سلول‌ها تاثیر گذاشته و ارزان باشند، از دغدغه‌های جوامع دارویی دنیا است. در روش شناسی کشف دارو، استفاده از اطلاعات موجود در طب سنّتی از نقاط آغازین و قابل اعتماد می‌باشد. اگرچه در طب سنّتی ایران سبب شناسی و درمان سرطان با علم پزشکی جدید متفاوت است، امّا درمان دارویی یکی از پایه‌های اصلی درمان سرطان می‌باشد. به نظر می‌رسد معرفی داروهای مورد استفاده در طب سنّتی به ویژه گیاهان دارویی، سر آغاز مناسبی برای تدوین پروژه‌های تحقیقاتی، جهت دستیابی به داروهای نوین در درمان سرطان می‌باشد. داروهای مورد استفاده در طب سنّتی از نظر منشاء به سه دسته‌ی گیاهی، معدنی و جانوری تقسیم می‌گردند. در منابع بررسی شده در این مطالعه، 201 گیاه داروئی، 47 داروی جانوری و 28 داروی معدنی برای درمان سرطان ذکر شده بود، که از 201 گیاه دارویی، 48 گیاه انتخاب و معرفی شدند. در این مطالعه، گیاهان دارویی که در طب سنّتی ایران، جهت درمان سرطان مورد استفاده قرار ‌گرفته‌اند، از منابع مربوطه استخراج و معرفی شده است. گیاهان دارویی ذکر شده از کتاب‌های الحاوی (رازی)، قانون در طب (ابن سینا)، مخزن‌الادویه (عقیلی خراسانی) و اختیارات بدیعی (انصاری شیرازی) استخراج شدند. به علاوه گیاهان دارویی که آثار ضد سرطانی آن‌ها در طب امروزی مورد تایید می‌باشد، معرفی گردیده‌اند. امروزه مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند، بسیاری از گیاهان استفاده شده در طب سنّتی، دارای مواد آنتی‌اکسیدان بوده و یا در آزمایشگاه و مطالعات حیوانی دارای تأثیرات ضد سرطانی بر رده‌های سلولی می‌باشند. 48 گیاه ذکر شده در این مقاله، نمونه‌ای از این ادعاست. از آنجا که آثار ضد سرطان بسیاری از این گیاهان هنوز مورد بررسی دقیق آزمایشگاهی قرار نگرفته‌است و با توجه به پتانسیل این گیاهان برای استفاده در درمان سرطان‌های گوناگون، پژوهش‌های آزمایشگاهی و بالینی بیشتری در این زمینه مورد نیاز می‌باشد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2764
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
نظرات
تشنج از دیدگاه طب سنتی

مرحوم دکتر عبدالله خان احمدیه

مفهوم «تشنج» در طب سنتى با آنچه در پزشکى امروز از آن تعریف مى شود کاملا مترادف نمى باشد. چنانچه اسپاسم روده، عطسه و سکسکه در طب دیرین یکى از اقسام تشنج به شمار آمده است.

انواع تشنج:

طب سنتى چندین علت را سبب «تشنج» دانسته و این عارضه را به سه نوع تقسیم کرده است:

1- تشنج رطوبی: سبب پیدایش این تشنج از وجود «رطوبت و بلغم» است که گاهى هم «خون» در آن دخالت دارد. در این تشنج «ماده» داخل تارهاى عضله شده و در آن متمکن مى گردد. بدان سبب پهناى عضله زیاد و درازاى آن کم مى شود. این حالت را تقلّص (درهم کشیدگى) مى گویند. به جهت حرارت ناشى از تب، رطوبت گداخته شده اندام را متشنج مى سازد.

گاهى علت تشنج از وجود «باد» است که غالبا زود زایل و برطرف مى گردد. نشانه تشنج امتلائى (اسپاسم روده) «ازدیاد باد» است که در دستگاه گوارش پدید آمده و موجب نفخ شکم و عوارض دیگر مى شود.

2- تشنج خشک: در اینجا به علت از دست رفتن رطوبت، عضله خشک و نحیف به نظر مى رسد.

3- تشنج عصبی: این نوع تشنج تشنجى است که علت آن نه از غلبه «خشکى» و نه از «رطوبت» است، بلکه علت آن از تحریکى است که به عصب وارد آمده و در نتیجه عضله به هم برآمده و جمع مى شود، همچنانکه معده به سبب ماده بدى که بدان رسد ایجاد فواق نموده و یا استشمام بوى تند و تیز موجب عطسه مى گردد.

گاهى به علت ترس و وحشت زیاد و در اثر تحریک روحى، عضلات به پیروى از آن دچار تشنج مى گردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 3237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 24 مهر 1393
نظرات

 

گردو؛ داروی اگزمای اطفال

 

 

مرحوم دکتر سید جلال مصطفوى کاشانى

پزشکان قدیم ایران از نظر طب گیاهى و آموزش پزشکى، به ویژه در آموزش خواص گیاهان دارویى، پیش کسوت پزشکان جهان بوده اند. آنان قرن ها در این رشته، با انجام مطالعه و تحقیقات، تبحر و تخصص کامل به دست آورده بودند. همین که در قرون وسطى کتب طبى آنان به زبان هاى لاتین ترجمه شد، دانشگاه هاى اروپا جیره خوار خوان نعمت علمى آنان شدند و مدت پنج قرن، بدون کوچک ترین بحث و تحقیق، دستورهاى طبى پزشکان قدیم ایران را به کار بردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 3262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393
نظرات

 آیا می دانید که خوردن هندوانه در شب یلدا و زمستان مضر می باشد!

 

در گذشته که امکانات انبارداری و حمل و نقل و کاشت میوه های گلخانه ای وجود نداشت، میوه هر فصلی در همان فصل تولید و عرضه می گردید. ولی متاسفانه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی بجای استفاده بهینه از این فن آوریهای روز و ابزارهای نوین در راستای تحقق اهداف عالیه بشر، صرفاً برای کسب درآمدهای سرسام آور، میوه ها، صیفی جات و محصولات کشاورزی مخصوصاً محصولات وارداتی با انواع سموم شیمیایی و بعضاً گلخانه ای تهیه، با انواع نگهدارنده های شیمیایی انبار کرده و در همه فصول در سطح وسیع عرضه می گردد.

 

در حالیکه در طب سنتی مصرف میوه های فصل هر منطقه برای افراد آن منطقه مفید دانسته و توصیه شده است.
یکی از بدترین مواردی که فقط چند ده سال است به عنوان رسمی غلط در آمده است، خوردن هنداونه در شب یلدا می باشد در حالیکه در قدیم طبق سفارش حکما در شبهای طولانی زمستان، خوردن انار، کدو حلوایی، آجیل و خشکبار گرم و محصولات فصل زمستان مرسوم بوده است.
هندوانه دارای مزاج سرد و تر است و میوه فصل تابستان محسوب می شود. مزاج فصل زمستان سرد و تر است لذا خوردن این میوه در فصل سرما و بدتر از آن در چله زمستان و آنهم در شب (که خود شب هم دارای مزاج سرد و تر است) کاری کاملاً اشتباه می باشد.
این کار قطعاً باعث غلبه بلغم در افراد می گردد و برای بدن بیماری و عوارضی را به همراه خواهد داشت. مخصوصاً برای افراد با مزاج بلغمی یا سالمندان که بیشتر بلغم آنها را اذیت می کند.

 

اگر با هر توجیهی در شب یلدا هندوانه خوردید حتماً از آجیلهای گرم شب یلدا مثل گردو، پسته و بادام و کشمش به مقدار فراوان میل کنید که از آثار سردی هندوانه بکاهد.
در قدیم حکما برای نگهداری میوه ها نیز تدابیر و اصول مفید برای سلامتی را مد نظر داشتند. مثلاً انگور را تبدیل به کشمش و مویز می کردند و در فصل پاییز که دارای طبع سرد و خشک است مصرف کشمش که دارای مزاج گرم و تر است را توصیه می کردند و در فصل زمستان که دارای طبع سرد و تر است مصرف مویز که دارای تری و رطوبت بخشی کمتری نسبت به کشمش است را توصیه می کردند.

 

معمولاً افراد در مهمانی های شب چله پرخوری می کنند، توصیه می شود شامتان را در اول شب و با حجم کمتر میل کنید تا با مصرف سایر پذیرایی های شب چله دچار عوارض پرخوری نشوید.

تعداد بازدید از این مطلب: 2991
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393
نظرات

 آیا مهندسان ژنتیک بیش از همه می دانند؟

چکیده:

 

امروزه و در سایه گسترش استفاده کشاورزان از بذرهای دستکاری شده ژنتیکی که با هدف تولید بیشتر و مقاومت افزون‌تر در برابر آفات صورت می‌گیرد، ما شاهد مصرف گسترده این محصولات در میان انسان‌ها و دام‌ها هستیم. اما در عمل، کاربرد این بذرها، به افزایش مصرف آفت‌کش‌ها به دلیل زیاد شدن مقاومت آفات، برهم زدن نسبت گلبول‌های قرمز و سفید خون، رشد غیرطبیعی بافت‌های گوارشی و تغییر الگوی ژنتیکی بذرهای دستکاری نشده انجامیده است. نویسنده با یادآوری سلطه مطلق چند ابرشرکت قدرتمند بر بازار این محصولات، این سوال را مطرح می‌کند که با توجه به سلب اختیار انسان‌ها در انتخاب محصولات غذایی مورد مصرف‌شان، آیا باز هم مهندسان ژنتیک و ابرشرکت‌های این صنعت، بیش از همه می‌دانند؟

 

ما آمریکایی‌ها، بدون هیچ‌گونه دلیل منطقی، بسیاری از غذاهای تولید شده با استفاده از روش‌های مهندسی ژنتیک را می‌خوریم.

تعداد بازدید از این مطلب: 2866
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393
نظرات

 11 درصد، شیوع پرفشاری خون در کودکان چاق

با وجود آن که بر اساس جدیدترین آمارها، 3-1% از جمعیت عمومی کودکان و 11% از کودکان چاق دچار پر فشاری خون هستند و تقریبا تمامی موارد پرفشاری خون درکودکان زیر 10 سال ثانویه به علل درمان پذیری ایجاد می شوند که ممکن است هیچ علامت دیگری نداشته باشند، و با وجود آن که عدم تشخیص پر فشاری خون در کودکان باعث هیپرتروفی بطن چپ و افزایش ضخامت انتیمای کاروتید می گردد، و با وجود ارزان بودن سنجش فشار خون، کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده(USPSTF) در جدیدترین بررسی خود در اکتبر 2013 باز هم شواهد موجود را برای توصیه به نفع یا بر ضد     «سنجش روتین فشار خون درتمامی ویزیت های کودکان» ناکافی دانست. علت تردیدهای USPSTF آن است که این سنجش ها ممکن است به تشخیص بیش از حد پرفشاری خون و انجام بررسی های اضافی منجر شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 2780
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393
نظرات

 شیرهایی که با روغن پالم چرب می شوند

 

در حالیکه روغن پالم با افزایش کلسترول بد خون LDL و در نهایت سکته های قلبی ارتباط دارد، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور از استفاده روغن پالم در شیرهای پرچرب خبر داد.

 


به گزارش ایرنا، «مجید حاجی فرجی» روز شنبه در همایش تغذیه سالم افزود: در شیرهای پرچرب، چربی شیر را می گیرند و به جای آن روغن پالم می زنند و آن را به جای شیرپرچرب به فروش می رسانند.

وی ادامه داد: 20 درصد جامعه زیر خط مصرف تغذیه سالم هستند ؛ 45 درصد زیاد مصرف دارند و این به معنای آن نیست که این 45 درصد مشکلی ندارند، شکم آنان سیر است اما سلول ها گرسنه هستند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: 55 درصد جمعیت کشور اضافه وزن و در عین حال مشکلات کمبود ریزمغذی ها را دارند ؛ از آغاز بحث غنی سازی آرد با آهن شش سال می گذرد و تازه از ابتدای امسال بعد از سی سال از نوشتن سیاست های تغذیه ای کشور باز به ما گفته می شود که در دولت جدید باید چکار کنیم.

حاجی فرجی افزود: سیاست های تغذیه ای در شورای امنیت غذایی مطرح شده است ؛ مسوولان جدید نباید در زمینه تغذیه فقط به دنبال توجیه خود باشند؛ به طور مثال از 9 ماه پیش تاکنون روی نان کار کرده ایم و می شد در این زمان حل این مشکل (غنی سازی نان) آغاز شود اما نشد.

وی در ادامه از تبلیغات مواد غذایی مضر در رسانه ها انتقاد و از آن به عنوان «تبلیغات زننده» یاد کرد و گفت: طبق قانون اساسی اینگونه تبلیغات ممنوع است اما کسی جلوی آن را نمی گیرد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور ادامه داد: بسیاری از کارخانه ها تولیدات غذایی خود را قطع کرده و به تجارت رو آورده اند؛ آنها خوراکی هایی را وارد کشور می کنند که به جز ضرر ، حاصلی ندارد.

حاجی فرجی تصریح کرد: جهاد کشاورزی آمارهایی از آلودگی های نیترات و افزودنی های سرطان زا به خوراکی ها می دهد که نمی توانیم اینجا ارائه دهیم.

وی گفت: ارزیابی وضعیت تغذیه ای گروه های اجتماعی بیش از یک سال است که به دلیل کمبود بودجه به تاخیر افتاده است.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور خاطر نشان کرد: 80 درصد مردم به درجات مختلفی به کمبود ویتامین D مبتلا هستند که این درصد در کودکان دبستانی به 89 درصد رسیده است.

حاجی فرجی گفت: غنی سازی محصولات با ویتامین D از سال 86آغاز شده که با مشکلاتی همراه بود اما قابل اجرا است؛ هنوز در تامین اسیدفولیک و آهن مورد نیاز مردم نتوانسته ایم کاری کنیم؛ این مشکل مختص ایران نیست بلکه در انگلیس هم وجود دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 2626
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393
نظرات

 خواص لبن اللقاح(شیر شتر)

 

از مخزن الادویه حکیم عقیلی خراسانی صفحه 698

 

جالی(جلا دهنده)، منضج (پزنده اخلاط خام و غلیظ) و محلل(حل کننده اخلاط غلیظ و اورام) است.

 

ماهیت آن: لطیف است و رقیق ترین شیر بین شیر حیوانات دیگر محسوب می گردد. این شیر کمی مایل به شوری است و چربی آن کم است و بسبب گرم بودن مزاج آن و شدت امتزاج(پختگی) آن چربی شیر از آب آن جدا نمی گردد.

 

طبیعت آن: گرم مایل به خشکی است.

 

 

 

 

افعال و خواص آن: جلا دهنده، منضج و حل کنندۀ اخلاط بدن است.

 

آشامیدن این شیر باعث تقویت چشم می شود و گاهی طبیبان دستور اکتحال(در چشم چکاندن) آن را می کنند. آشامیدن آن با شکرسرخ جهت تنگی نفس و باز شدن گرفتگی ها و رفع خشکی کبد و از بین بردن ورم های سخت درون بدن مفید است و اخلاط ناموافق در کبد را از بین می برد و استسقای زقی و طبلی و اختلالات کبدی را از بین می برد.

 

برای بیماری های طحال، بواسیر، جاری شدن ادرار و حیض و نیز تقویت نیروی جنسی مفید است.

 

اگر شتر ده روز قبل از دوشیدن شیر به خوردن علوفه ای که در آنها رازیانه، کنگر، کاسنی و... باشد مشغول باشد شیر آن جهت استسقای گرم مفید است و همراه با شکر سرخ مقوی بدن و صاف کنندۀ پوست و محرک نیروی جنسی و اشتها به غذا مفید است و ورم های سخت را از بین می برد خصوصاً که همراه با روغن های مناسب مانند روغن بید انجیر، ناردین، بادام تلخ و پسته و... برای تحلیل دادن این ورم ها به روی آنها ضماد کنند.

 

سایر مواردی که براساس کتاب مخزن الادویه از مصرف شیر شتر سود می برند:

تعداد بازدید از این مطلب: 3060
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 18 مهر 1393
نظرات

 ارمغان سزارین، میکروب های روده ای!

درمقایسه با نوزادانی که طبیعی به دنیا می آیند. نوزادانی که با روش سزارین به دنیا می آیند بیشتر در معرض میکروب های روده ای از جمله انواع میکروب های بخش انتهایی روده وبرخی باکتری های خاص هستند

 

 

 

منبع: نشریه نگاه نوین

تعداد بازدید از این مطلب: 2796
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 18 مهر 1393
نظرات

 هشدار پزشکان درباره سی تی اسکن های بی مورد

یافته های تازه پژوهشگران نشان می دهد باید از تجویز سی تی اسکن بی مورد به خصوص برای کودکان پیشگیری کرد.

 

دانشمندان اعلام کردند بررسی آنها روی 12 هزار کودک که به بخش اورژانس اطفال آورده شده بودند، نشان می دهد با در نظر گرفتن برخی عوامل می توان از شمار سی تی اسکن های بی مورد برای تشخیص  مشکلات کودکان کاست.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دکتر جیمز هولمز و همکارانش در دانشگاه دیویس آمریکا، باور دارند سی تی اسکن ها حاوی پرتوهای اشعه ایکس هستند که برای همه گروه های سنی به خصوص کودکان مضر هستند و باید درصورت امکان از تجویز این روش تشخیصی برای این گروه سنی جلوگیری کرد.

 

به گفته پژوهشگران، عواملی مانند صدمه درناحیه قفسه یا شکم، تغییرهای مغز و اعصاب، دردهای ناحیه شکم، صداهای تنفس شکمی و استفراغ از عوامل تعیین کننده لزوم سی تی اسکن شکمی محسوب می شوند.

 

در واقع، پزشکان برای تجویز سی تی اسکن شکم باید به خصوص به عوامل یاد شده توجه کنند.

 

منبع: نشریه سلامت – شماره 409 – بیست و یک بهمن 1391

تعداد بازدید از این مطلب: 2678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 18 مهر 1393
نظرات

طرز تهیه آش مخصوص سرماخوردگی، عفونت های تنفسی و هر نوع آنفولانزا

 

مقداری مساوی از هویج، پیاز، کدوی حلوایی بدون پوست، شلغم، به و سیب درختی و مقدار کمی برنج و سبزی آش آماده کرده و به همراه آب در حرارت ملایم شروع به طبخ نمایید.پس از مدتی مقداری گیاه خشک پرسیاوشان، زوفا و بنفشه به آش فوق افزوده و صبر کنید تا جا بیفتد و قبل از مصرف، مقدار کمی نمک و آبلیمو به آن اضافه نمایید.
این غذا بسیار پر انرژی و زود هضم بوده و برای بیماری های تب دار عفونی بسیار مفید است و نرم کننده مخاط سیستم تنفسی و دفع کننده جالب است بدانید

در بسیاری از مواقع، با یکی دو وعده مصرف این آش در هنگام سرماخوردگی، کل علایم آن فروکش می کند.
تذکر :
-    بجای پیاز می توانید از پیازچه به همراه چند حبه سیر نیز استفاده نمایید.
-    در مواقعی که تب وجود ندارد می توان یک عدد ماهیچه گوسفند نیز به آش اضافه کرد.
-    گیاه های خشک پرسیاوشان، زوفا و بنفشه را از عطاری ها می توانید تهیه نمایید.

تعداد بازدید از این مطلب: 2835
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 18 مهر 1393
نظرات

 طرز تهیه مرباي به

مواد لازم:

 

1-    به 3 كيلو        2-    عسل 750 گرم(اگر گرم مزاج هستید میتوانید از شکر استفاده کنید)

 

3-    چوب دارچين دو بند انگشت    طرز تهیه:

 

به را پوست كنده  چهار قاچ کنید و به شکل قاچ پرتقال خرد كرده كاملاً شسته و داخل ظرف مسي بريزد (توجه: ظرف مرباي به اگر مسي باشد بهتر است)

 

 

 

سپس 6 ليوان آب داخل آن مي ريزيم به حدي كه کمی روی  به را بپوشاند. ظرف را روي حرارت ملایم مي گذاريم تا بپزد ولي به زياد له نشود، سپس عسل را به آن اضافه مي كنيم و چوب دارچين را نيز اضافه مي كنيم روي حرارت ملايم 3 الي 4 ساعت بجوشد تا رنگ مربا قرمز و خوش رنگ و شربت آن غليظ شود سپس از روي شعله بر مي داريم و در ظرف را روی  پارچه تمیزی گذاشته و بعد آن را به صورت دمکنی روی قابلمه می گذاریم . و دمکنی می بایست به مدت ده تا دوازده ساعت روی قابلمه حاوی مربا قرار داشته باشد.

 

نكته: بعد طبخ دمکنی حتماً باید روی قابلمه باشد تا مربا خوش رنگ شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 3013
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : جمعه 18 مهر 1393
نظرات

درمان سرماخوردگی و سینوزیت

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و وقتی گرمایش مناسب شد در هر دو تا بینی آن را استنشاق کنید؛ یعنی از داخل بینی آب را به سمت حلق و دهان هدایت کنید تا از دهان خارج شود. این کار را سه شب به صورت متوالی انجام دهید. خواهید دید که اثری از ویروس های سرماخوردگی باقی نخواهد ماند. برای رفع و درمان سینوزیت نیز می توانید این عمل را پس از انجام سه شبانه روز به صورت هفته ای یک بار تکرار کنید تا سینوزیت شما به طور کامل درمان شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 2581
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 17 مهر 1393
نظرات

جنگ جمعیتی؛ستیز صهونیسم علیه ملتها

 

باسمه تعالی

 

سرآغاز

 

پروژه جهانی کنترل جمعیت و پیشگیری از به دنیا آمدن نسل های آینده، با نگرانی دولت ثروتمند و برخوردار از ثروت های زمینی آغاز شد. نگرانی این پدرخوانده ها نه از گرسنگی و درماندگی ملت های ضعیف که از محدود شدن مالکیت و دسترسی خود به همه منابع جهانی بود. چرا که در عمل، سیاست های کنترل جمعیت را در میان ملت ها و نژادهای منتخب اجرا کردند و نژادهای برگزیده خود را به زاد و ولد بیشتر و افزایش جمعیت تشویق و هدایت نمودند.

 

این فرماندهان جمعیتی با همراه کردن اندیشه های اومانیستی وبه حاشیه راندن تفکر دینی و ارزش های انسانی در این امر، زمینه پذیرش ملت ها و دولت های را برای کاهش جمعیت درجهان و نابودی نسل های انسانی فراهم کردند. در این میان سازمان های بین المللی نیز با تمام ظرفیت های مالی و غیر مالی خود در خدمت مجریان این پروژه جهانی درآمدند تا آنها را در تأمین اهدافشان در سراسر جهان حتی قلب روستاها و قصبات یاری کنند؛ نتیجه این هجمه عظیم که از حدود نیم قرنی پیش(1966) در میان سرخپوستان بومی آمریکا آغاز شد، تغییرات شگرف جمعیتی در جهان به خصوص کشورهای در حال توسعه و مخصوصاً کشورهای اسلامی بود که درمجموعه زیر ضمن معرفی سردمداران اولیه و سازمان های متولی و حامی، به خلاصه ای از اقدامات علیه جمعیت آینده کشورها به استناد منابع بین اللمللی و اظهارات صاحبنظران جهانی خواهیم پرداخت.

تعداد بازدید از این مطلب: 4287
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


نویسنده : سلامی
تاریخ : پنج شنبه 17 مهر 1393
نظرات

 تعارض های آپارتمان نشینی با سبک زندگی اسلامی

اولین چیزی که انسان پس از تأمین غذا در جست و جوی آن است تهیه سرپناهی است که بتواند در آن آرام گیرد. مسکن کوچک ترین شکل رابطه متقابل انسان و محیط است و تبلور فضایی کارکرد حیاتی سکونت انسانی در ایفای نقش های اساسی وی است. در روان شناسی بخشی از هویت شخصی انسان ها به واسطه خانه ای است که در آن زندگی می کنند. لذا لزوم هویت داشتنِ خودِ مکان نیز از مسائل بسیار مهم در روان شناسی محیط، انسان شناسی و شهرسازی محسوب می شود. پیش از خلق مکانی برای سکونت، باید رابطه متقابل هویت و این مکان را بشناسیم. ما نمی توانیم محیطمان را مجموعه نامرتبطی از اشیای مادی بنامیم و نمی توانیم فضایمان را صرفاً ظرفی برای روابط اجتماعی، بدون بُعد فیزیکی، فرض کنیم.

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2686
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 7 مهر 1393
نظرات

چشم

آب مروارید

مصرف روزانه عسل و هر از چند گاهی ریختن عسل در چشم توصیه می شود و مراقب باشید سردی و تری به مغز غلبه نکند. خوردن دم کرده استخدوس و رعایت توصیه های بهداشت چشم نیز مفید است.

عینکهای آفتابی

عینک آفتابی ضرری ندارد. اگر آفتاب خیلی تند باشد و چشمان شما حساس باشد استفاده از عینک آفتابی ضرورت بیشتری پیدا می کند در ما بقی موارد لزومی ندارد.

ریختن عسل در چشم

عسل ریختن در چشم دوکار انجام می دهد، یکی برای درمان است و یکی برای پیشگیری است که کاری بهداشتی است.
برای تقویت چشم، ورزش چشم انجام دهید، قطره نازیل هم برخی موارد داخل بینی بریزید و هر از چندگاهی یک قطره آبلیمو داخل چشمتان بریزید.
ورزش چشم را هر روز می توانید انجام دهید در هر بار که وضو می گیرید ولی عسل ماهی یکبار برای بهداشت چشم کفایت می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 2934
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 7 مهر 1393
نظرات

 توصیه بهداشتی: درمان واریکوسل بیضه

 

واريکوسل يا واريسی شدن عروق بيضه شايعترين بيماری مردان پس از بلوغ می باشد و 10درصد مردان بالغ به آن مبتلا می باشند. واريکوسل شايعترين عامل ناباروری مردان می باشد. سن شروع بيماری معمولاً در زمان بلوغ و يا بلافاصله پس از بلوغ می باشد ولی در سن کمتر يا سن بالا نيز ممکن است ايجاد گردد.

بيماری واريکوسل ازنظر شدت به 3 درجه تقسيم بندی می گردد. در نوع درجه 1 اتساع عروق فقط حين فشار شکمی در لمس توسط پزشک قابل لمس و تشخیص می باشد. در نوع  درجه 2 با فشار شکمی، اتساع عروق، قابل مشاهده می گردد. و در نوع درجه 3 حتی بدون فشار شکمی، اتساع عروق، درحالت ايستاده قابل مشاهده می باشد.
واریکوسل یک طرفه اختلال در عروق خونرسانی یک بیضه (راست یا چپ) می باشد و درمان آن با دوطرفه تفاوتی ندارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3072
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 7 مهر 1393
نظرات

 درمان اورژانسی سکین دندان درد

روش اول) برای تسکین درد از عطاری گیاه میخک تهیه نمایید و روی دندان بگذارید.
روش دوم) مویز را بکوبید تا دانه داخل آن له شود، سپس آن را باز کرده و دانه له شده را روی دندانتان بگذارید.

درمان عفونت دندان و لثه :

پوست انار خشک شده را طی روز روی دندان یا لثه چرک کرده بگذارید تا بماند. تکرار این عمل، باعث می شود موضع چرک سرباز کند و عفونت خارج و مشکل رفع شود. بهداشت دهان و دندان را خوب رعایت کنید.

برای بهداشت دندان ها توصیه می شود، شب ها (لحظه قبل از خواب) روی دندان هایتان عسل زنبوری چند گیاهی بمالید و تمام حفره های دندان هایتان را کاملاً با عسل آغشته نمایید و صبح ها با پودر شویا مسواک بزنید. لازم به ذکر است شیرینی عسل، تنها شیرینی است که قند آن برای دندان ها مفید می باشد. به جای عسل همچنین می توانید با مقداری پنیر محلی دندان هایتان را آغشته نمایید و صبح مسواک بزنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2530
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 7 مهر 1393
نظرات

 آسیب های تک فرزندی

تهیه و تنظیم:معاونت پژوهش شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده

 

فرزندآوری در سراسر تاریخ از کار کردهای مهم خانواده بوده است. ترغیب خانواده ها به داشتن یک فرزند سبب شده تا والدین با شعار دو فرزند کافی است در عمل به یک فرزند اکتفا کنند. تک فرزندی گرچه پدیده جدیدی نیست اما در جامعه ما در هیچ زمانی مانند الان فرگیر نبوده است. در میان آموزه های اسلامی نه تنها به تک فرزندی توصیه نشده بلکه با آن مخالفت و با رعایت شرایطی دعوت به ازیاد نسل شده است بگونه ای که در قرآن کریم تکثیر نسل به عنوان یکی از مهمترین اهداف ازدواج معرفی شده است.

 

 

 

در ادامه به برخی از آسیب های تک فرزندی با رویکرد روان شناسی و علوم تربیتی اشاره می کنیم:

تعداد بازدید از این مطلب: 3095
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 7 مهر 1393
نظرات

تدابیر سفرهای هوایی

 

 

عوامل مختلف اثرگذار بر سلامت مسافران هوایی

 

* استرس مسافرت با هواپیما

 

پرواز با هواپیماهای مسافربری در بیشتر موارد راحت و بسیار مطمئن است. با این حال هر مسافرت هوایی چه کوتاه باشد یا دراز مدت استرس هایی را بر همه مسافران تحمیل می کند.

 

 

 

استرس های پیش از پرواز شامل هیاهوی مربوط به محیط فرودگاه نظیر حمل بار، دیر رسیدن به فرودگاه است. استرس های حین پرواز شامل کاهش فشار بارومتری هوا و فشار نسبی اکسیژن، سروصدا و تکان های هواپیما ناشی از تلاطم جریان هوا، استعمال سیگار، درجه حرارت مناسب و رطوبت پایین کابین هواپیما، کسالت ناشی از اختلاف زمانی بین مبدأ و مقصد سفر و صندلی تنگ هواپیما می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 2604
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 7 مهر 1393
نظرات

آیا می دانید که تغذیۀ مادر در دوران شیردهی در سلامت فرزندش بسیار موءثر است

شاید بارها و بارها این نکته تذکر داده شده است که تغذیۀ مادر در دوران شیردهی تا چه حد در سلامت فرزندش مؤثر است. مادر هر آنچه که می خورد  و می‌آشامد با شیر او در رابطۀ مستقیم است. چگونه می‌شود که مادر انواع و اقسام نوشیدنی‌های پر از اسانس های شیمیایی، چیپس، پفک، نوشابه، مرغ های ناسالم و روغن های نامناسب و ... را استفاده کند و در سلامت فرزندش تأثیر مستقیم نگذارد.

 

در گذشته اگر کودکی از نعمت خوردن شیر مادر محروم می شد و دایه ای هم برای شیر دادن به او آماده نبود کودک را با شیر حیوان سیراب می نمودند و با توجه به اینکه هر چه از مدت زایمان حیوان می گذرد شیر او غلیظ تر می‌گردد، لذا حیوانی را انتخاب می نمودند که تازه زایمان کرده باشد و در نهایت اگر مجبور بودند به آن حیوان علف های بسیار تازه می خوراندند تا شیر او رقیق‌تر گردد و مناسب با وضعیت مزاجی کودک باشد. از همه مهم تر آنکه اگر کودک به مرض خاصی مبتلا گردید دارو را به حیوان می خوراندند چرا که تأثیر آن دارو در شیر حیوان و نوشاندن آن به کودک به رفع آن عارضه کمک می‌کرد. از تمامی این موارد نتیجه خواهیم گرفت شیری کودک می نوشد به طور مستقیم با تغذیه مادر درارتباط است. پس مادر بکوشد تا از دارو، غذا و نوشیدنی خاصی که مناسب سلامتی خود و فرزندش نیست بپرهیزد. البته مطالب ایراد شده با نظر به نسخۀ خطی کتاب « احیاء الاطفال مظفری » نگاشته شده است که نویسندۀ آن میرزا علی بن زین العابدین همدانی است و اصل متن آن در ذیل آمده است:

« امّا باید مدّت زیادی از زاییدن حیوان نگذشته، شیر آن غلیظ نشده باشد. چیزی که هست این است که اگر شیر غلیظ باشد نمی توان آب یا چیز دیگر داخل آن کرد که رقیق شود پس باید حیوان تازه زاییده ای انتخاب کرد، اگر ممکن نباشد علف های تر و تازه که مناسب مزاج طفل باشد به او بدهند که شیر رقیق شود و اگر لازم شود می توان بعضی ادویه هم که برای طفل لازم می شود به حیوان خورانیده شیر آن را بدهند.»

( احیاء الاطفال،  علی بن زین العابدین همدانی، ص 35.)

تعداد بازدید از این مطلب: 2670
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 7 مهر 1393
نظرات

سیاست های تشویقی برخی کشورها برای افزایش جمعیت

 

تهیه و تنظیم:

 

شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

 

پس از پایان جنگ جهانی دوم و توسعه اقتصادی کشورهای غربی، نرخ رشد جمعیت به طرز قابل ملاحظه ای کاهش یافت. دلایلی که برای این کاهش جمعیت از سوی جامعه شناسان ذکر می شود، بسیار متنوع است، اما شاید مهمترین تغییرات فرهنگی، آزادی های جنسی و همچنین تمرکز بیشتر اروپا بر فردگرایی بود.

 

 

 

کشورهای اروپایی که در حال مقابله با مهاجرت سیل جمعیت از سوی کشورهای دیگر بودند، تلاش کردند تا با استفاده از برخی مشوق ها، آب رفته را به جوی باز گردانند و بتوانند رشد جمعیت را از سیر نزولی آن نجات دهند.

 

 

 

در اینجا به برخی از این سیاست ها اشاره می کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 2517
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 7 مهر 1393
نظرات

 

آیا می دانید مرغی که می خورید چیست؟

 مقاله ای که در پیش روی شماست و برای اولین بار در سایت ها و رسانه های کشورمان منتشر می شود ترجمۀ چندین مقاله و کتاب معتبر اروپایی و آمریکایی است که بسیاری از مراجع (رفرنسهای) این مقالات فقط در مراکز علمی و دانشگاهی جهان منتشر شده و در دسترس عموم مردم نمی باشد. ما از هر گونه دخل و تصرف علمی در محتوای این مقالات پرهیز کرده و فقط آن را ترجمه و ویرایش ادبی نموده ایم: تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل که عاقل را اشارتی کافی است.

(تولید انبوه مرغ، خروس، بوقلمون، بلدرچین، اردک و غیره)

مرغ گوشتی فقط از 2 نژاد و بطور مخفیانه (Top secret) در آزمایشگاههای ژنتیکی دستکاری و تهیه شد و اسم آن به انگلیسی COBB 500 و به آمریکائی به نام The cobb breeding company گذاشته شد که فرمول آن مخفی و به هیچ کس داده نشد. هر چند تولید گوشت فقط با هورمون خوک همان طور که در گاو و بقیه حیوانات استفاده کردند، در این حیوان دو پا هم استفاده شد که فقط تولید گوشت بکند. این مرغ با یک کیلو و نیم موادغذائی یک کیلو گوشت تولید می کند. تمام مرغهائی که در دنیا به نام مرغ ماشینی وجود دارد در عرض 35 روز دورۀ این مرغها تمام و باید به دست مصرف کننده برسد. البته این مرغها خیلی خوشحال هستند چرا که بیشتر از این زنده نمی مانند چون با وضع بدی که دارند، حداقل دیوانه نمی شوند!!

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سلامی
تاریخ : دو شنبه 7 مهر 1393
نظرات

اسامی ماههای رومی


نام‌های این ماه‌ها و مطابقت هر یک با ماه‌های سال خورشیدی به قرار زیر بوده‌است. توضیح اینکه نخستین ماه این تقویم، یعنی ماه آذار، از یک هفته مانده به یکم فروردین ماه خورشیدی آغاز می‌شود:
   

آذار، ۳۱ روزه، تقریبا مطابق با فروردین ماه
    نیسان، ۳۰ روزه، تقریبا مطابق با اردیبهشت ماه
    ایار، ۳۱ روزه، تقریبا مطابق با خرداد ماه
   

حزیران، ۳۱ روزه، تقریبا مطابق با تیر ماه
    تموز، ۳۱ روزه، تقریبا مطابق با مرداد ماه
    آب، ۳۱ روزه، تقریبا مطابق با شهریور ماه
   

ایلول، ۳۰ روزه، تقریبا مطابق با مهر ماه
    تشرین اول، ۳۱ روزه، تقریبا مطابق با آبان ماه
    تشرین آخر، ۳۱ روزه، تقریبا مطابق با آذر ماه
   

کانون اول، ۳۱ روزه، تقریبا مطابق با دی ماه
    کانون آخر، ۳۱ روزه، تقریبا مطابق با بهمن ماه
    شباط، ۲۸ روزه، تقریبا مطابق با اسفند ماه

ابونصر فراهی در کتاب نصاب الصبیان اسامی ماههای رومی را به این شکل به نظم درآورده است:

دو تشرین و دو کانون و پس آنگه         شباط و آذر و نیسان، ایار است
حزیران و تموز و آب و ایلول         نگه دارش که از من یادگار است

تعداد بازدید از این مطلب: 16499
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود